Jump to content

Gone in 60 seconds (originalet)


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Köpte den på DVD och såg den idag. Vart dock fruktansvärt besviken!!! Den filmen var d sunkigaste jag sett på länge. Inte ens "biljakten" (som mest var i en sandhög/grop) var nått att ha, han kör ju sönder bilen innan jakten ens börjat! Och visst i H*LV*TE måste en Mustang gå bättre än de där sunkhögarna som snutarna jagade honom i, men inte f*n kör han i från dem? De påstog t.o.m i början att det var en tävlingsmotor i den aktuella Mustangen. :?

Det enda som var lite coolt var ju just det att det ej var stunt och fejk utan allt var äkta. Han kör tex ner en lyktstople i bra fart, det var inte ens meningen utan var en olyckshändelse... :shock:

Ne f*n, Bullit rular tokstort i denna typ av filmer! :P

Link to comment
Share on other sites

En 70-talsfilm med ca 40 min biljakt och en Mustang i huvudrollen kan man väl aldrig klaga på.

Tycker den är jävligt cool, och har sett den många gånger.

Tror jag hade för höga förväntningar på den när jag köpte filmen, men den blir bättre efter några gånger ;)

Bara en sån sak som att de kör efter en enda obruten väg hela jakten, och inte hoppar runt i hela stan som de gjorde i Bullitt.

Man måste tänka på att det var en riktig B-rulle, där man lade alla stålars på biljakten..för skådespelarinsatserna är ju inte mycket att hurra över.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...