January 13, 200619 yr comment_24838 Hur mycket kan man tänkas att få betalt för en -66 coupéSvensksåld med allt vad det innebär(skivor fram+8000 varvs rallypackRostig fram och bak men nya bakskärmar ingår yttre+inreMotor och låda funkar fintIsärtagen och påbörjad men avslutut pga tidsbristHar några bilder, tyvärr för stora ,måste vänta på frun i huset som förstår sig på den här burken som vi komunicerar med...Tacksam för svarPS Tänkte skicka bilen till polen för kaross renovering.Mvh micke
January 13, 200619 yr comment_24849 Den här frågan har många svar.Jag är beredd att köpa den osedd för 25.000 kr om den är som du beskriver. Med en annons på forumet och med bilder som visar skicket kanske någon är beredd att ge 35.000 kr, vad vet jag. Kanske skall du sälja den i delar och du kanske får ut totalt 45.000 kr efter många annonser och telefonsamtal och ett antal månader. Troligast är att du kommer att begära någonstans mellan 60-80.000kr och sälja den för runt, tja 50.000 kr, vet inte hur marknaden för Mustanger är just nu. Det har kommit in otroligt många Mustanger till Sverige från USA de senaste åren, många väldigt fina och dyra, många väldigt dåliga och dyra. Sedan tror jag att marknaden har mättats en aning på "vanliga" Mustanger, man vill ha en cab, GT, Fastback eller Mach 1, och då är man beredd att betala för dåliga objekt. En sak som är bra att veta, utan att ha sett din bil så garanterar jag att en renovering till "acceptabelt" skick kommer att kosta den nya ägaren närmare 100.000 kr oavsett hur det görs. Är då inköpet 50.000 kr så blir det en ganska dyr Mustang. Man får en rostfri Mustang från Californien under 100.000 kr hemma i Sverige och för 50.000 kr kan man lackera och köpa lite nytt krom, klädsel och annat.Bästa rådet är att annonsera den för 50.000 kr eller högstbjudande och se vilka bud som dyker upp.Skickar du den till Polen för rostlagning lär den bli dyrare eller har du bra kontakter med fraktbolag ? Vilka i Polen vet hur en Mustang skall se ut ?Ta dessa råd med en nypa salt. Jag har i alla fall gett dig ett svar på din fråga som kanske kan göra att du behåller bilen och ser den som ett långsiktigt projekt där du lägger 10-15.000 kr per år i tio år och sedan står den där skinande fin och blir en fin present till din dotter på studentdagen eller som en extra pensionsförsäkring till dig själv på 65-årsdagen.Lycka till !P.S. Tänker du sälja den i delar så är jag intresserad av exportstaget, bjuder 1.500 kr + frakt. D.S.
January 14, 200619 yr comment_24855 Tjena!jag sålde en 65:a i höstas för ca 25000.. anonserade bara här på forumet..tyckte den var seg att sälja den för jag fick lite respons.bilen var stortsett rostfri och komplett, hade fin och hel inredning och totalrenoverad framvagn, till bilen fanns en objekt drivlina 302/C4..i mina ögon så krävdes det en hel del jobb på den för att göra den till en pärla..lack ,krom,gummi samt kålla över det mekaniska.Men nyköppt hus och 2 andra mussar under renovering så bestämde jag mig för att sälja den..i efter hand så tycker jag att jag lät den gå för billigt.men och andra sidan så är det bättre att någon annan tog över projektet och gjore den färdig,,tycker att det står aldeles för många projekt här i sverige som står och dammarmvh Mats