Hampus cmc1125 January 15, 2006 Report January 15, 2006 På min 351W sitter där nu en Autolite 4300. Motorn går fantastiskt bra, men förgasaren saknar delar, t.ex. automatchoke, div fjädrar och fäste för kickdownstaget. Den är altså ihopfixad med nödlösningar. I stället för att köpa grejor och fixa den, är jag lite sugen på att köpa en ny, Edelbrock från Mustangsplus.com (någon som provat dom?). Jag undrar vilken storlek bara. Motorn ska enligt uppgift från tidigare ägaren vara lite trimmad med vassare kam mm. Det är ju svårt att se vad som sitter i motorn utan att skruva Blir 600 cfm för stort tro? Behövs det en adaptorplatta?Mvh Hampus Citera
Gäst January 15, 2006 Report January 15, 2006 Jag har en 351w som i framtiden ska småtrimmas till ~350hk och har blivit rekomenderad 600cfm. (ska också fungera bra till standard 351w)Har köpt en ny Edelbrock Performer 1405 600cfm förgasare av SET och det fungerade mkt bra!http://www.set-engineering-team.com/Index.asp Citera
erikri February 4, 2006 Report February 4, 2006 Jag har en carter competition series 625 på min 351 cleveland. En 600 är absolut inte för stor.Det går att räkna ut hur stor fugge man ska ha. Amerikanska förgasare anges i hur många kubikfot luft per minut de kan släppa igenom vid atmosfärstryck.En kubikfot är 27 liter, alltså är 600 kubikfot 16200 liter. Dela det med halva cylindervolymen så får du varvtalet som förgasaren orkar "mata"Din motor med 600 cfm-gasare kommer orka varva ca 5500 rpm innan fyllnadsgraden och därmed vridmoment/effekt avtar.Detta förutsätter att topparna och kammen är optimerade för att varva så mycket.Så har jag förstått det i alla fall, eller? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.