Jump to content

Tanka V-power


Karen

Recommended Posts

Tjena... Här e man ny e eran klubb tänkte ställa lite frågor angående mustang...

Köpte mig en mustang cabbe-99 v8 GT... Vilken soppa ska jag tanka den... För den blev helt seg när jag tankade den i sverige med 95okt samma sak med 98okt. Den var mycke piggare med tysk soppa... Någon som har testat V-power... blir det någon skillnad?

Precis reggat den i sverige med nöd och näppe...

Vad kan man göra rent suffletten med???

Link to comment
Share on other sites

Tankar min med 98 oktan, märker ingen skilland mellan 95 och 98 mer än att den spickar lätt på 95 oktan. Vilket den inte alls gör på 98 då är det helt tyst i motorn. Har inte provat V-power men tänkte göra det i sommar. Vet inte om den är chipad eftersom den spickar på 95 för vad jag förståt ska dom ju gå att köra på 95. Någon annan som märkt såna här grejer?

Sufleten har jag inte bestämt mig för vilket som är bäst, Ragg Topp låter jätte bra av dom som provat, men har inte orkat betälla det från USA ännu.

Har däremot kört med AutoSmart gummi, vinyl och plastpolish som blir bra resultat med ochså, ser betydligt mörkare och frächare ut i Caben då.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

det kan vara så att din styrdon är programmerats till en högre eller lägre oktan. Det finns en sån inställning på dom flesta fordar som jag har hållt på med.

Ahh okej

Låter som en inte allt för otrolig förklaring.

Siiter en klisterlapp på insidan av förardören att den är kalibrerad för något som heter ethanolage antar att det är etanol. Brukar den lappen sitta där eller är det något som kanske är ändrat efteråt som gör detta med att den vill ha högre oktan?

V-power

Har jag hört precis samma som ht67 cmc 1502 har hört att turbo bilarna märker större skillnad mellan 95 och V-power.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...