Karen January 21, 2006 Report Share January 21, 2006 Tjena... Här e man ny e eran klubb tänkte ställa lite frågor angående mustang... Köpte mig en mustang cabbe-99 v8 GT... Vilken soppa ska jag tanka den... För den blev helt seg när jag tankade den i sverige med 95okt samma sak med 98okt. Den var mycke piggare med tysk soppa... Någon som har testat V-power... blir det någon skillnad?Precis reggat den i sverige med nöd och näppe...Vad kan man göra rent suffletten med??? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pineman January 21, 2006 Report Share January 21, 2006 Tankade min -05 i somras med det nya bränslet som ska vara så bra för bilen, men jag märkte ingen skillnad förutom i plånboken... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pineman January 21, 2006 Report Share January 21, 2006 Till sufletten så använder jag bara vanligt vatten med lite såpa. Finns specialmedel men det har jag inte testat... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karen January 21, 2006 Author Report Share January 21, 2006 Har testat med turtles produkt för suflett... inget vidare på ljus färg... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrv8 January 22, 2006 Report Share January 22, 2006 Tankar min med 98 oktan, märker ingen skilland mellan 95 och 98 mer än att den spickar lätt på 95 oktan. Vilket den inte alls gör på 98 då är det helt tyst i motorn. Har inte provat V-power men tänkte göra det i sommar. Vet inte om den är chipad eftersom den spickar på 95 för vad jag förståt ska dom ju gå att köra på 95. Någon annan som märkt såna här grejer?Sufleten har jag inte bestämt mig för vilket som är bäst, Ragg Topp låter jätte bra av dom som provat, men har inte orkat betälla det från USA ännu.Har däremot kört med AutoSmart gummi, vinyl och plastpolish som blir bra resultat med ochså, ser betydligt mörkare och frächare ut i Caben då.MvhMrV8 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
David_gävle January 22, 2006 Report Share January 22, 2006 det kan vara så att din styrdon är programmerats till en högre eller lägre oktan. Det finns en sån inställning på dom flesta fordar som jag har hållt på med. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 January 22, 2006 Report Share January 22, 2006 Tyckte min gick bättre på V-Power... Iofs en "gamal" bil. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ht67 cmc 1502 January 22, 2006 Report Share January 22, 2006 Jag har fått för mig att man märker största skillnaden mellan 95 okt och V-Power när man har turbo. Jag kan ju ha fel men det är vad jag är inne på just nu... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrv8 January 24, 2006 Report Share January 24, 2006 det kan vara så att din styrdon är programmerats till en högre eller lägre oktan. Det finns en sån inställning på dom flesta fordar som jag har hållt på med.Ahh okejLåter som en inte allt för otrolig förklaring.Siiter en klisterlapp på insidan av förardören att den är kalibrerad för något som heter ethanolage antar att det är etanol. Brukar den lappen sitta där eller är det något som kanske är ändrat efteråt som gör detta med att den vill ha högre oktan?V-powerHar jag hört precis samma som ht67 cmc 1502 har hört att turbo bilarna märker större skillnad mellan 95 och V-power.MvhMrV8 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.