Jump to content

Hjälp! Min C4 vill bara få in växel 1 och 2.


Recommended Posts

En motorkunnig? god vän renoverade min C4. När bilen nu är ihopsatt och körbar visar det sig att den bara växlar ettan och tvåan.

Är det någon som känner igen symtomet? Vad gör jag nu? Finns det någon duktig renoverare i västra Sverige? Jag bor i Dalsland men åker gära en bit om det behövs.

Mvh

Håkan, 070-5513113

Link to comment
Share on other sites

Tack Leffe och Pelle.

Har forskat lite ang. vac. men har tyvärr inte de mätinstrument som behövs. Har en verkstadshandbok som mycket ingående gör diag. på lådan. Tyvärr är detta ett område som jag nog bör hålla mig ifrån! Har bytt till HP grenrör och tror inte det satt någon vac. fäste där.

Ni vet möjligen inte någon som skulle kunna tas sig an en lättare renovering av låda?

mvh

Håkan 070-5513113

Link to comment
Share on other sites

Då antar jag att du kanske bor i Mellerud? Men du, du har väl inte startat den i vinterläget? Det finns ju två Drive-lägen. I vinterläget startar den på tvåan. I så fall testa det andra läget. Men det där känner du säkert till..

Link to comment
Share on other sites

Jag bor i Vänersborg, så det var inte så svårt att räkna ut- 7 mil från Grästorp i Dalsland. Det kan vara en justering av växellänkagen kanske, som måste till. Du kan se i verkstadshandboken hur det skall göras. Har aldrig skruvat på länkagen på min C4, bara justerat manuell låda (och det är inte svårt och det tror jag inte att det är på aut. heller), men där kan jag inte vara till någon hjälp. Du får konsultera Mimek eller Davidsson i Vargön: USA Trading comp. tel 0521-224080 Lycka till! Vad är det för bil du har?

Link to comment
Share on other sites

Bor i Vänersborg, så det var lätt att räkna ut. Kanske är det dina växellänkage, som behöver justeras? Har inte gjort det på min C4, så där kan jag inte hjälpa dig. Det står i verkstadshandboken hur du skall göra. Har justerat manuell låda ett flertal gånger och det är inga större problem och det tror jag inte att det är med aut. heller. Du får nog konsultera Mimek eller Davidsson på USA Trading comp. i Vargön (ännu närmare) tel:0521-224080. Lycka till! Vad är det förresten för Mustang du har?

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta om jag tjatar!!!! Försökte skicka svaret gång på gång och fick hela tiden besked om FEL- att det inte fungerade. När jag sedan tittade efter hade det gått in varje gång! Du har dessutom fått samma på PM. Så nu kan du verkligen inte missa det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...