Jump to content

Featured Replies

comment_1610

Sitter fläktbladen långt ifrån kylaren...så var det på den först mussen jag hade, säkert 20 cm emellan, det gick ok så länge man körde fort men i stan, jisses vad den kokade, samma när man kom hem och ställde bilen fick fylla på vatten hela tiden.

Det finns färdiga fläkt tunnlar som kanske är bättre...vet inte hur det ser ut det du har nu.

Du kan ju alltid slänga på en elfläkt.... :)

comment_1618

Min kokade också hela tiden, kylaren såg skaplig ut tyckte jag.. efter mycket om och men åkte jag till en gubbe i Mantorp som renoverar kylare. Han sa att min kylare var för dålig (för en mustang) för att funka fast den såg bra ut i mina ögon.. Han satte iaf i ett nytt kylelement som är tätare och har en större total kylyta ( lika stor som original) i mina originalgavlar och nu behöver jag inte dra igång kylfläkten över huvudtaget om det inte är högsommarväder ute..

Original kylare är inte mycket bättre än en kylare till en amazon och då har ju den en lite mindre motor som bekannt... :-)

Bättre att lägga pengarna på en kylare då enligt mig iaf

MVH c a

comment_1668

Jag har också värmeproblem med min.

Man får sitta som på nålar i köerna...

Jag tog mått på min kylare och åkte till skroten. Där hittade jag en rejäl fläktkåpa från en gammal Merca som passade med bara lite småjusteringar och för 50 spänn kan det vara värt ett försök.

Men tipset om han i Mantorp är nog inte fel. skall nog åka till honom nästa vecka.

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Author
comment_1905

Det är helt otroligt! Här har man vänt upp och ner på hela bilen för att hitta felet, så jag jag köpte en ny termostat (71grader) och han slutade koka, så nu blir det åka av!

Tack så mycket för alla svar, dom kan vara bra att veta i framtiden.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...