Jump to content

Featured Replies

comment_26124

Tror dom säger nånting i stil med att, om dina bromsar och drivlina räcker till, så är det okej.

Ja plus att bilen antagligen förvandlas till "ombyggt fordon".

Så blev det för mig när jag bytte från sexa till åtta, så jag kan tänka mig att det blir nåt liknande för dig.

comment_26425

Egentligen gjorde jag ingenting. Jag jämförde specarna mellan 74 och 75-78 för att se om det var några större skillnader i material & komponenter, vilket det inte var. Sen bad jag en besiktningsman från SFRO komma o kika på den o skriva förbesiktningspapper. Sen var det bara att åka med den till bilprovning och få mina 12 2'or :-)

comment_26526

Hehe, nä, det var bara massa småsaker runt i kring, som tur är. Bara en sak som var direkt relaterad till motorbytet. Dom som gjort bytet har använt fel motorfästen så motorn fått fel offset i motorrummet och därmed så skaver förarsidans grenrör mot rattaxel-grunkan.

comment_26576

Vet inte hur det är med avgasrening och sånt på 4'or och 6'or. Det är väl typ det enda jag kommer på skulle kunna vara nåt att kolla upp, om det skulle ställa till med nåt tok.

Vet inte heller hur mycket effekthöjning det blir med en turbo på en sån 4'a, men det kanske inte rör sig om några otroliga siffror.

Tror att det mesta matnyttiga står i SFRO boken (som jag också borde köpa vid tillfälle).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...