Jump to content

Magnum 500


Stig

Recommended Posts

Tjena. Ska köpa fälgar o däck i vinter till min Mach 1 -70. Såg att det finns både 16 och 17 tums Magnum 500. Är det någon som har sådana och frågan är ju ...är dom snygga. Bredden är bara 8 tum, blir inte det lite väl smalt bak. Hur breda däck får man på 8 tummare? Det ska gå att svänga också.Det bästa är väl om fälgen är bredare än däcket! Vad är egentligen bultcirkeln? 114.3 eller 112? MVH Stig

Link to comment
Share on other sites

finns nya 500 wheels i 16-17-18 tum o alla storlekar, letar febrilt efter länken men kan inte hitta den just nu, lovar att gå igenom alla mina 100 mustangsidor i morn när jag har mer tid

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej !!

Inte för att jag vet om det är till nån hjälp eller inte, men jag köpte en uppsättning sådana fälgar http://www.aapd.net/classicmustang/detail.asp?PRODUCT_ID=D1ZZ-1007-C för ett år sedan. satte 215 profil fram och 255 bak utan att det ser illa ut. det är 15" fälgar jag använder så hur det ser ut men 16" el 17" med en annan "däckhöjd" vet jag inte ... har bättre bilder på fälgarna med och utan bil :D om ni är in3sserade ...

Link to comment
Share on other sites

KOmmer inte ihåg vad frakten gick på, tror det var runt 2000 - 2500:- beställde en dela annat skrymmande då så det kostade en slant ;) vet iaf att det blev billigare från US än att köpa fälgarna i sverge via Tony's eller iknande.

Link to comment
Share on other sites

tack för fina bilder. Mmmm fin bil, snygga fälgar. Fram ser dom helt perfekta ut men jag tycker om när dom är lite bredare bak. dom skulle fylla ut hjulhuset lite mer. Bara en personlig tanke. Men å andra sidan så ser det lite mer orginal ut så. Hursom helst så är det jäkligt snygga fälgar.

På min vardagsbil en Audi så har jag 18/8 tum fälgar med 225.40 och den däcksstorleken är ju helt perfekt för den fälgbredden men det känns lite klent på mussen med 400 hk. Visst, det går ju och klämma på bredare däck på en 8 tums fälg men blir det inte lite svampigt i krökarna då?

Stig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...