Jump to content

Recommended Posts

Min Mustang spikar i uppförsbackar när jag drar vår husvagn men inte annars. Jag ställde därför ner tändningen från 6 grader till 3 grader F.Ö.D med det resultatet att nu sotar stiften (de är alldeles svarta). Jag vet inte om denna justering räcker för att slippa spikningarna och funderar på att köpa kallare stift och ha tändinställningen på 6 grader. Någon som har erfarenhet och är det någon som har några stift att rekommendera.

F.n. sitter det AC R85TS i. Motorn är en 289:a som ej är vässad.

Original enl. instruktionsboken skall det sitta Autolite BF32 i.

Förgasaren är justerad så sotet beror inte på det och med 6 graders förtändning ser stiften bra ut

• 3 weeks later...

Vad du än gör sätt inte in några NGK stift... Alla jänkare går förtäskigt med dessa. Alla som jag pratat med har nästan svimat när jag sa att jag har satt in NGK. Sattsa på orginalstift brukar bli bäst så :o

Kecke det du säger är ren nonsens :!:

Jag har kört NGK i 15år på Mustanger,Chevor och andra Amerikanare och har aldrig hört talas om något problem tidigare

Min kompis Mange gasfot har ett värdsrekord i dragrace och kör enbart NGK

NGK är ett kvalitetstift och är mycket bra stift för våra Mustanger

Däremot om du köpt fel NGK stift till bilen så uppfattar du det som dåligt!

Dina påstående gäller mer stift som kommer från Biltema eller Mekonomen där har jag varit med om att inte bilar gått rent