Jump to content

Lite uppdatering på Cobran :)


ErikC

Recommended Posts

Lite bilder då!

Mäter ut för alla hål till fjäderbensstaget, det är en 4-punkts så den sitter i brandväggen på två ställen också!

dsc008073ne.jpg

Borrning! Det tog sin lilla tid att borra dom 14 hålen, det var inte så lätt att komma åt för att borra i brandväggen, motorn satt liksom i vägen ;)

dsc008132eb.jpg

Stefan hade visst lite bekymmer med att byta minuspol på batteri kabeln så HampusD fick ingripa med vinkelslipen...

dsc008105vm.jpg

Mina nya lättviktsfälgar med dom nya R-däcken, det blev Yokohama Advan 032R 255/40-17 runt om

bild0797ic.jpg

Lite smågrejor, nya skivorna, Hawk performance belägg, Dot-4 bromsvätska, Stålomspunna bromsslangar, Xcal2, Caster/camber plåtar för att ställa in hjulvinklar, bussningar...

bild0842sf.jpg

skivorna, mumma!!

bild0820nk.jpg

Nya Cobra R splittern, ska lackas och monteras med DZUS fästen

bild0830tg.jpg

Bilen som den ser ut idag! Och nej, det är inget fel på min antenn, det är något annat bakom

bild0784fy.jpg

Utöver detta så är det ju dom nya stolarna, coil-over kittet, K-member brace och lite annat som ska på. Bilder kommer när dom plockas fram! Vill också tacka HampusD och Stefan för hjälpne i helgen!

Link to comment
Share on other sites

Ser jäkligt nice ut....Gillar blackoutsen....har sånna jag med..men polisen i malmö får spel...vet inte hur det är i stockholm....ses när det är dax o köra superstage....... :--

Link to comment
Share on other sites

Ser jäkligt nice ut....Gillar blackoutsen....har sånna jag med..men polisen i malmö får spel...vet inte hur det är i stockholm....ses när det är dax o köra superstage....... :--

Tackar!

Får se om dom säger nåt, har ju typ likadana till baklljusen :--

vi ses på superstage ja, det ska bli kul!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det ser riktigt bra ut Erik! Hoppas att du inte stöter på några större problem på vägen. Och du, se till att fixa till antennen, det ser lite konstigt ut :D

Tackar! Stötte på ett litet problem igår, jag monterade dom nya bromsarna i förrgår och märkte att dom satt visst på fel sida! Oops.. bara till att plocka av hjulen och skifta sida igen :lol:

Idag ska iallafall 1 av stolarna i, ska ju köra RS bana på Lunda imorgon!

Svetsade på Subframeconnectors också i helgen, inga problem där inte :D

Link to comment
Share on other sites

Ser jäkligt nice ut....Gillar blackoutsen....har sånna jag med..men polisen i malmö får spel...vet inte hur det är i stockholm....ses när det är dax o köra superstage....... :--

Har kört med blackouts en vecka nu och inga böter än här i Malmö:twisted:

ErikC du har en grymt snygg bil :--

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...