Jump to content

Dåliga bromsar.....


uffeg

Recommended Posts

Nån mer än jag som tycker att bromsarna inte är så där jätteskojiga....?

När man buskört (fast det gör man ju inte... :shock: ) så tycker jag att dom mattas alldeles för fort.

Sitter det amerikanska skitbelägg på från början?

I såna fall ska dom snart bort.....

Link to comment
Share on other sites

Vad är kostnaden för det då?

Tycker att en bil med 300hk borde ha KANON-bromsar från början.

Kan bara jämföra med vår 2001 S60 T5 vi hade tidigare. Den hade 250Hk, fast med den kunde man stanna med på bästa Steve-Med-Lloyden-Väääghyyyyvel-Sträcka, dvs niiio meeeter...

Var kanon från början.....

Link to comment
Share on other sites

Annars kan man köpa nya belägg bara:

Hi-Performance Street Brake Pads:

164-HB484F.670 05 Front Pads $84.95

164-HB485F.656 05 Rear Pads $69.95

Vad kostar dessa om man tar hem dom från Steeda?

Link to comment
Share on other sites

Nån mer än jag som tycker att bromsarna inte är så där jätteskojiga....?

När man buskört (fast det gör man ju inte... :shock: ) så tycker jag att dom mattas alldeles för fort.

Sitter det amerikanska skitbelägg på från början?

I såna fall ska dom snart bort.....

Att Mussen har dålig stoppförmåga är väl allmänt konstaterat av den svenska bilpressen, senast jag läst om detta var i Automobil 11-05 där dom A-testar Mustangen. Ingen rolig läsning om man tror man köpt en sportbil ! Deras resultat 100-0 var inget vidare, detta till stor del beroende på dom sunkiga däcken (Treadwear=400, vilket gör att dom håller i 40 år typ men inte greppar så bra). Kan bara hålla med, däcken är riktigt dåliga. Så byt däck det första du gör. Sen som du säger, bromsarna mattas efter ett tag men lösningen på detta problem varierar nog med hur man använder bilen :--

Link to comment
Share on other sites

Jo du har rätt i det du skriver. MEn jag tänker börja med att skicka efter nya bättre belägg..... fast jag ska in med bilen till Ford i Eskilstuna. Dom ska trolla bort fukten i mina framlysen, samt fixa så att det går att tanka snabbare än två timmarspass..... Ska se vad dom kan göra åt beläggen.... om jag gnäller på dåliga bromsar. Dom kanske tar hem nya. Jag har ju garanti... :--

Däcken kan man ju köra slut på eftersom det är just skitdäck.....

Sen kan man köpa nya med lite bättre bett....

Link to comment
Share on other sites

Bra, hoppas dom kan lösa "problemen". Väntar med spänning på att få höra om du gör något som förbättrar bromsarna+ fukten. Fuktproblemet har jag kvar men håller man högtrycken borta från överdelen av lyktorna så klarar det sig ganska bra. Fast, jag vädrar mina genom att lyfta ur parkeringslamporna då och då :-) Jag har fått mitt tankproblem "fixat" men det är fortfarande svårt vid vissa mackar.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en lista på saker som ska fixas.... inga jättesaker direkt men ändå sånt som irriterar:

LÅNGSAM TANKNING. (BORTTAG AV ÖVERSPOLSSKYDD)

IMMA FRAMLJUS. (VENTILERING?)

GLAS-SKADA VÄNSTER SIDORUTA. (BYTE SIDORUTA)

MÄRKE I LACK PÅ HUVEN. (POLERING?)

POPPANDE FRAMVAGN. (FJÄDRAR, STÖTDÄMPARE FRAM?)

KÄNSLIG CD SPELARE. (SVÅRT ATT FÅ TILL BYTE, EN DEL I USA HAR BYTT FLERA GÅNGER. BLIR INGET BÄTTRE FÖR DET...)

BROMSAR SOM ÄR FÖR DÅLIGA. (NYA BELÄGG/SKIVOR)

ÖVRE PLASTKÅPAN INNANFÖR RATTEN SITTER LÖST. (BYTE/FASTSÄTTNING)

Link to comment
Share on other sites

Lång lista som sagt, hoppas du får det på "garantin".

Att det blir fukt har jag tolkat som att det beror på att dom borrar hål i insatsen. Borde ju vara liten övertryck därinne tycker man. Läser man instruktionsboken så säger dom att det kan förkomma kondens men att det ska försvinna vid ca 45 minuters användande av strålkastarna.

Det ploppande ljudet hade(har) jag också men det försvann till stora delar när jag sänkte bilen. Men ibland så och speciellt nu när jag ställde på bilen så hörs det mer? än förra året. Finns ju en TSB från Ford på detta åxå. (finns TSB:er på tankproblemet, CD-problemet). Dock verkar jag slarvat bort alla TSB:er men har för mig jag hittade/fick dom från stangnet forumet i USA.

Link to comment
Share on other sites

2005 Ford Mustang

Bulletin #: 18461

Sequence #: 10014655

Date: 03/01/2005

Component Name: 020000 suspension

Make: Ford

Model: Mustang

Year: 2005

Summary: Popping noise front of vehicle on turns. *eh

Link to comment
Share on other sites

2005 Ford Mustang

Bulletin #: 05911

Sequence #: 10017907

Date: 06/07/2005

Component Name: 021000 suspension:front

Make: Ford

Model: Mustang

Year: 2005

Summary: Front suspension popping noise while turning right or left - vehicles built before 4/8/2005. *tt

Link to comment
Share on other sites

2005 Ford Mustang

Bulletin #: 0548

Sequence #: 10014651

Date: 06/07/2005

Component Name: 090000 fuel system, other

Make: Ford

Model: Mustang

Year: 2005

Summary: Fuel fill slow, or difficult to fill. *tt

Link to comment
Share on other sites

Två TSB's på 2006'an reggat på det forumet jag tittade.....:

2006 Ford Mustang

Bulletin #: 041601

Sequence #: 10018745

Date: 11/14/2005

Component Name: 060000 engine and engine cooling

Make: Ford

Model: Mustang

Year: 2006

Summary: Wds cop kit diagnostic tip - coil on plug (cop) ignition systems - engine misfire or rough running. *tt

2006 Ford Mustang

Bulletin #: 0615

Sequence #: 10019026

Date: 01/01/2006

Component Name: 110000 electrical system

Make: Ford

Model: Mustang

Year: 2006

Summary: Dtc p1000 may not clear in high altitude conditions. *tt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...