Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Jag har sökt i forumet efter värden för hjulinställning

men inte hittat något.

Skulle behöva se över inställningarna inför sommaren.

Det är en mustang mach 1-69.

Bilen vill inte gå rakt fram om släpper ratten efter en kurva.

mistänker att något är på tok med hjulvinklarna.

Hoppas någon har svar.

På min 69 kör jag

Caster +1½ till +2 grader

Camber -1 grad

Toe 3mm

Detta funkar kanon men är inte alls fabriksinställning.

Jag har för mig att fabriksinställning på exempelvis Castervinkel är 0 grader men det gör bilen mer "vinglig"

En positiv caster är att föredra för rakt-fram stabiliteten. Kostar lite mer i kraft att svänga men obetydligt

Cambern är också mer negativ än orginal. men mellan -½ till -1 grad gör mussen bättre i kurvtagning

Tack för tipsen.

Ska prova och justera efter de värdena som du sa.

Hoppas att problemet med att hjulen inte rätar upp sig när man

släpper ratten fixar till sig.

Originalvärder för hjulinställningen är för dåtidens diagonaldäck. Med modernare däck Per B's rekommendationer är bättre, eventuellt med liten mindre camber (för att minska däckslitage)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...