Jump to content

Recommended Posts

Jag kan köpa ett par toppar från en marinmotor (´69 351W), den har ju haft saltvattenkylning, är det livsfarligt att köpa ett par såna lock med tanke på frätskador?

Jag är tacksam för svar

Hej

Inte för jag hållt på men ford marine toppar men Chevas SB toppar som suttit på en marine motor ska man verkligen akta sig för när man köper dom.

Brukar vara rejäla frät skador. 10 år gammla toppar brukar vara på gränsen att dom går att använda forfarande då.

Men allt beror ju på hur mycket den gått i vattnet och hur mycket den legat på land med tömd motor.

Men kontrolera dom noga, är mitt råd!

Och betala inga jätte summor.

Mvh

MrV8

Begärt pris är 1000:- spänn och de är ju 40 år gamla så jag är också lite bekymrad, det kanske är bättre att betala en femhundring extra i Osby istället.

Begärt pris är 1000:- spänn och de är ju 40 år gamla så jag är också lite bekymrad, det kanske är bättre att betala en femhundring extra i Osby istället.

Helt otroligt om dom fungerar fortfarande efter 40 år i en marine motor.

Man blir ju nyfiken på om det är någon annan metal i dom än gjutgärn?

Annars säger jag bara måste vara topp kvalite på dom topparna eller väldigt lite körda.

Kanske bättre att sattsa på Osby om prisskilnaden inte är större.

Mvh

MrV8