Preben April 26, 2006 Report April 26, 2006 Jag kan köpa ett par toppar från en marinmotor (´69 351W), den har ju haft saltvattenkylning, är det livsfarligt att köpa ett par såna lock med tanke på frätskador?Jag är tacksam för svar Citera
mrv8 April 26, 2006 Report April 26, 2006 HejInte för jag hållt på men ford marine toppar men Chevas SB toppar som suttit på en marine motor ska man verkligen akta sig för när man köper dom.Brukar vara rejäla frät skador. 10 år gammla toppar brukar vara på gränsen att dom går att använda forfarande då.Men allt beror ju på hur mycket den gått i vattnet och hur mycket den legat på land med tömd motor.Men kontrolera dom noga, är mitt råd!Och betala inga jätte summor.MvhMrV8 Citera
Preben April 26, 2006 Author Report April 26, 2006 Begärt pris är 1000:- spänn och de är ju 40 år gamla så jag är också lite bekymrad, det kanske är bättre att betala en femhundring extra i Osby istället. Citera
Sven April 26, 2006 Report April 26, 2006 En saltvattenkyld motor som är 10 år gammal värderas av försäkringsbolagen till 0 kr.Sven. Citera
Preben April 27, 2006 Author Report April 27, 2006 Ujjujjj, walk away!Ja, det får jag nog göra, det verkar smartare att betala lite mer på Osbyskroten. Citera
mrv8 April 27, 2006 Report April 27, 2006 Begärt pris är 1000:- spänn och de är ju 40 år gamla så jag är också lite bekymrad, det kanske är bättre att betala en femhundring extra i Osby istället.Helt otroligt om dom fungerar fortfarande efter 40 år i en marine motor.Man blir ju nyfiken på om det är någon annan metal i dom än gjutgärn?Annars säger jag bara måste vara topp kvalite på dom topparna eller väldigt lite körda.Kanske bättre att sattsa på Osby om prisskilnaden inte är större.MvhMrV8 Citera
MrTurbo_1645 April 27, 2006 Report April 27, 2006 Var en snubbe som ville sälja en komplett 351w marinmotor till mig för 5000:- för ett tag sedan. "Behov av renovering" hette det. Jag nappade INTE på det kan jag säga... Citera
Recommended Posts