Jump to content

Recommended Posts

Hej.

Hur är det meningen att man ska kunna ställa in cambern på en en 65 Mustang? Jag ser att det sitter några shims vid övre bärarmarna. Är det dom som är ända justeringsmöjligheten?

Vart får man isåfall tag på fler shims om det skulle behövas? Och finns det någon vanlig däckfirma som klarar av att ställa in med shims? Det verkar ju grisjobbigt :roll:

Det ÄR grisjobbigt att ställa framvagnen på en 65-66,det är shimsen som du ändrar cambern med och det finns att köpa på Hansen eller Volvo samma som Amazon eller hos Mitsubishi till L200.

Niklas det behöver inte vara ett skitjobb

Du kan beställa ett Vario-Centric Camber Kit från Mustangsplus.

Är du snabb och höra av dig så får du med det i mina grejer som går därifrån i morgon!

Kostar dock 80 buck.... :(

Det är inte så jobbigt som det ser ut. Man lyfter upp bilen, lossnar bultarna på motorsidan några millimeter, rycker liten på övre bärarmen och ökar eller minskar shims efter behov.

Casterinställningen sker också med shims och ska stellas in först. Man ökar caster genom att addera shims bakom framre bulten och minskar caster genom att addera shims bakom bakre bulten. Alternativt kan man minska shims.

Nu är mina sänkningsfjädrar så korta att den trycker nästan inte på bärarmen när hjulen hänger i luften. Med mjukara och längre originalfjädrar (med mer förspänning) kan det vara liten jobbigare, men det borde går ändå.