April 26, 200619 yr comment_27797 Hej.Hur är det meningen att man ska kunna ställa in cambern på en en 65 Mustang? Jag ser att det sitter några shims vid övre bärarmarna. Är det dom som är ända justeringsmöjligheten?Vart får man isåfall tag på fler shims om det skulle behövas? Och finns det någon vanlig däckfirma som klarar av att ställa in med shims? Det verkar ju grisjobbigt
April 27, 200619 yr comment_27802 Det ÄR grisjobbigt att ställa framvagnen på en 65-66,det är shimsen som du ändrar cambern med och det finns att köpa på Hansen eller Volvo samma som Amazon eller hos Mitsubishi till L200.
April 27, 200619 yr comment_27808 Niklas det behöver inte vara ett skitjobbDu kan beställa ett Vario-Centric Camber Kit från Mustangsplus.Är du snabb och höra av dig så får du med det i mina grejer som går därifrån i morgon!Kostar dock 80 buck....
April 27, 200619 yr comment_27821 Det är inte så jobbigt som det ser ut. Man lyfter upp bilen, lossnar bultarna på motorsidan några millimeter, rycker liten på övre bärarmen och ökar eller minskar shims efter behov. Casterinställningen sker också med shims och ska stellas in först. Man ökar caster genom att addera shims bakom framre bulten och minskar caster genom att addera shims bakom bakre bulten. Alternativt kan man minska shims. Nu är mina sänkningsfjädrar så korta att den trycker nästan inte på bärarmen när hjulen hänger i luften. Med mjukara och längre originalfjädrar (med mer förspänning) kan det vara liten jobbigare, men det borde går ändå.
April 27, 200619 yr Author comment_27839 Okej tack för svaren! Jag lämnar in till däcksnubben så får han väl joxa bäst han vill så det blir bra
April 28, 200619 yr comment_27866 Lycka till. Det är väll värt besväret, eftersom rätt inställt framvagn kan göra en stor skilnad.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.