Jump to content

Vita tavlor med endast km/h gradering (bilder)


Pex

Recommended Posts

Frågan dök upp i en annan tråd men kanske fler vill se...

Tavlorna är beställda av en firma i Helsingborg(tror jag) som fick mallen av en kompis till mej, så det borde gå att beställa fler från dom...

Jag har en 94 GT så alla modeller med samma instrumenthus borde kunna använda dom...

Link to comment
Share on other sites

Dom är bara att dra rakt upp, jag använde ett hemmagjort verktyg...

en skruvmejsel med "kofots-skalle" som jag använt för att lossa dörrsidor med. Har sett färdiga sådana hos typ: biltema , mekonomen eller dyl.

Kollade var nålarna stod innan jag delade på grejerna

Stoppade tillbaka hela instrument-huset utan plexiglaset och slog på tändingen, tryckte därefter dit nålarna där dom skulle vara...

Genom att ta bort "stoppet" för nålen på hastighet/varvtals-mätaren såg jag även var dessa skulle stå...

Link to comment
Share on other sites

Dom är bara att dra rakt upp, jag använde ett hemmagjort verktyg...

en skruvmejsel med "kofots-skalle" som jag använt för att lossa dörrsidor med. Har sett färdiga sådana hos typ: biltema , mekonomen eller dyl.

Kollade var nålarna stod innan jag delade på grejerna

Stoppade tillbaka hela instrument-huset utan plexiglaset och slog på tändingen, tryckte därefter dit nålarna där dom skulle vara...

Genom att ta bort "stoppet" för nålen på hastighet/varvtals-mätaren såg jag även var dessa skulle stå...

Kan ju även använda en gaffel att ta bort visarna med =)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...