jonny50 April 29, 2006 Report April 29, 2006 Tack Pelle för svaret , jag har nu kopplat tändkablarna rätt, men jag får ej igång bilen . Det blir förgasarsmällar . Har försökt ställa tändningen för hand , men det blir ingen skillnad ! Hälsn. Jonny Citera
CMC-49 April 29, 2006 Report April 29, 2006 Hej du har nog fått det hela ett varv fel:- på vevaxeln.eller ett halvt varv på fördelareflytta alla kablar ett halvt varv på fördelarren.så förhoppningsvis slutar det o smälla:- Citera
Toni CMC1361 May 1, 2006 Report May 1, 2006 Eller kanske du varit lika "smart" som jag var en gång:Kollade inte åt vilket håll rotorn snurrade... och satte kablarna i omvänd ordning! Citera
winnerpatric cmc162 May 2, 2006 Report May 2, 2006 Tack Pelle för svaret , jag har nu kopplat tändkablarna rätt, men jag får ej igång bilen . Det blir förgasarsmällar . Har försökt ställa tändningen för hand , men det blir ingen skillnad ! Hälsn. JonnyHar du haft fördelaren uppe och kollat att drevet som driver på kamaxeln inte är sönder. hade också förgasarsmällar när drevet bara var halvt Citera
Recommended Posts