Per Berglund May 1, 2006 Report May 1, 2006 Nej inte än jag skulle bara locka in er hit! Men jag är jävligt less på alla dåliga jävla Repro och eftermarknads prylar nu så det är lätt att tappa gnistan!Hela vintern har jag haft en massa motgångar med trasiga prylar, fel leveranser, feltillverkade saker mm,mmHär är ett litet axplock.Idag 1'a maj tänkte jag trösta mig med att montera in en så enkel sak som en ny Repro Bensintank.Det måste ju vara lätt!Jo hejsan!! Först upptäckte jag att låsringen från Taiwan till nya tankgivaren var en leksak som inte duger till någonting.Bara riva fram min gamla 37år gamla Ford låsring så var det löst.Fatta inte ens hur de våga ta betalt för en låsring som så uppenbart inte funkar pågrund av feldimensioneringMen det blev ju ännu roligare när jag montera in tanken.Den nya visa sig ha tankhålet 3-4cm helt fel.Kolla bilden vilken skillnad det är på den mot orginaltanken!Ja det blir ju bara ta fram svetsen och bygga en ny tankpåfyllning! Hur FAN kan man göra ett pressverktyg till en tank och mäta fel på nästan 4cm???? Jävla amerikanskt skit!Ytterliggare exempel dök upp förra veckan när jag skulle montera dit min nya 2000kr Billet Roller Master kam drev.Såg ju väldigt vacker och gediget ut. *MUMS*Men icke sa nicke!!!!! Idioterna har gjort fel håldiameter i drevet och det finns inte en chans att få dit det!Som tur var så var det för litet och det gick att brotcha upp.Hade det varit för stort så skulle jag skicka en brevbomb direkt!!!Sen efter det så skulle jag montera dit insug mot nya RPM toppar.Jaha det var ju klart det skulle gå åt helvete!!!En av insatsgängorna saknades och en var felmonterad så det vara bara riva ur.Så nu är det bara jaga nya gängor och jävligt irriterande är det!Sen har det varit en massa annat smått och gått som jag inte orkar berätta om.Så här har det varit med allt den här vintern så inte undra på man börjar bli lite grinig!Nu hoppas jag trösta mig med att fler här har liknande fall att berätta om så kör på så jag får självförtroendet tillbaka igen! Citera
Leffe N cmc712 May 1, 2006 Report May 1, 2006 Hej Pelle!Kan ju trösta dig med att du inte är ensam!! Om det nu är någon som tittat i på min hemsida så vet ni vad som pågår , för övriga så kan jag berätta att jag byter bakskärmar denhär vintern och alla vet ju hur såna repro brukar passa... Dessutom så har jag problem med oseriösa svenska importörer och det gör ju inte humöret bättre.Jag får helt enkelt lifta till årets alla träffar... Citera
Per Berglund May 1, 2006 Author Report May 1, 2006 Uj jag ser att du snart kan starta en plåtfirma!! Vi kanske ska starta en "liftar klubb"!!! Nog rätt många här som kan gå med! Citera
Leffe N cmc712 May 1, 2006 Report May 1, 2006 Ja varför inte, som en egen region inom CMC. "Liftar-regionen"... Tur för mig är att det finns tre andra klubbmedlemmar i garaget varav en har 3(!) körbara bilar, så Svenssonbil till träffarna behöver det nog inte bli. Citera
JH May 2, 2006 Report May 2, 2006 På mitt Mustang-objekt.Jag kan trösta dig med att den senaste bakskärmspegeln jag bytte var för kort i överkant och för lång i nederkant, efter som det ska vara invikta kanter som orginalet. Överdelen hade inte alls samma svängning som karossen????? Det blev en hel del kompromisser.Tröskellådan jag bytte hade helt fel profil på böjen, vilket gör att man får vara väldigt kreativ. Tur man byter båda sidorna så det blir enhetligt.Bakre rambalken fick förstyvas invändigt för att bli benämnd balk igen och kunna hålla fast bakre fjäderfästena. Däremot den invändiga plåten i skuffen som jag köpte av en annan klubbmedlem passade perfekt. Han jag köpte den av varnade mig innan att det såg ut att var dålig passform???Då sägs det ändå vara amerikaplåt av bästa kvalité och passform. Det finns många exempel.Men ibland har man tur, man har en plåt beställd från samma ställe som alla andra plåtar och den passar exakt. Lyckan är ju ändå när man lyckas få ihop det på något sätt. Citera
Recommended Posts