Jocce May 2, 2006 Report May 2, 2006 Hur knepigt/svårt är det att montera bort och måla bromsoken?(Gäller en 2006:a)/Jocce Citera
Jocce May 2, 2006 Author Report May 2, 2006 typ jättelätt...Även för oss som inte är så vana att mecka (bilar)?Vad för typ av färg skall man använda?/Jocce Citera
Peter /Cobra May 3, 2006 Report May 3, 2006 ja det klarar nog de flesta..typ 2st bult sedan "lyfta" oket av skivan. Citera
Pernolf cmc 558 May 3, 2006 Report May 3, 2006 Och en ny bil är ju jäkligt lätt att meka med...du klarade ju stripsen, det är bra mycket svårare det!Angående färg så fråga färgaffären vad du ska ha, jag använde typ mekanlack från tikkurala eller vad fasen dom nu heter, superbra färg och emd en bra pensel så blir det även bra finish, (ändå ingen som ser skillnaden om det är penslat eller sprayat så.) Citera
Jocce May 3, 2006 Author Report May 3, 2006 Och en ny bil är ju jäkligt lätt att meka med...du klarade ju stripsen, det är bra mycket svårare det!Angående färg så fråga färgaffären vad du ska ha, jag använde typ mekanlack från tikkurala eller vad fasen dom nu heter, superbra färg och emd en bra pensel så blir det även bra finish, (ändå ingen som ser skillnaden om det är penslat eller sprayat så.)Det var inte jag själv som gjorde stripsen, det gjorde en kille åt mig....Hm, får se om jag vågar mig på att måla dem.../Jocce Citera
Recommended Posts