Jump to content

Featured Replies

comment_28276

HEJSAN!

HAR HÖRT TALAS OM ATT MAN KAN SÄNKA ÖVRE BÄRARMEN 1 TUM FÖR ATT FÅ EN BÄTTRE VÄGHÅLLNING!

VET NÅGON HUR HJULINSTÄLLNINGEN BLIR EFTERÅT?

MAN MÅSTE VÄLL STÄLLA FRAMVAGNEN EFTERÅT.

SATT MAN LÄR JU HA KOLL PÅ HUR FRAMVAGNEN SKA STÅ EFTERÅT.

NÅGON SOM HAR KOLL PÅ HUR HJULINSTÄLLNINGEN SKA VARA?

comment_28297

Hjulinställningen ska göras om efter Shelby sänkningen.

Inställningar som numera oftasts används är:

Caster +2

Camber 0

Toe (in): 1/8" (3 mm)

Eventuellt kan man köra med liten negativt camber, men det kan resultera i liten mer slitage av däckens inre sidan.

Med mer caster okar man stabiliteten fast styrningen blir liten trögare.

comment_28409

Jag har aldrig hört att toe out rekommenderas för en gammal Mustang. Min egen Mustang kändes i alla fall betydligt stabilare när jag justerade från toe out till toe in.

Deras definition på caster är också helt fel, så jag skulle inte lita på denna artikeln.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...