May 7, 200619 yr comment_28276 HEJSAN!HAR HÖRT TALAS OM ATT MAN KAN SÄNKA ÖVRE BÄRARMEN 1 TUM FÖR ATT FÅ EN BÄTTRE VÄGHÅLLNING!VET NÅGON HUR HJULINSTÄLLNINGEN BLIR EFTERÅT?MAN MÅSTE VÄLL STÄLLA FRAMVAGNEN EFTERÅT.SATT MAN LÄR JU HA KOLL PÅ HUR FRAMVAGNEN SKA STÅ EFTERÅT.NÅGON SOM HAR KOLL PÅ HUR HJULINSTÄLLNINGEN SKA VARA?
May 8, 200619 yr comment_28291 hej hur man gör detta står i Cobrandas reservdelskatalog ring och beställ denna från deras hemsida. Magnus
May 8, 200619 yr comment_28297 Hjulinställningen ska göras om efter Shelby sänkningen. Inställningar som numera oftasts används är: Caster +2 Camber 0Toe (in): 1/8" (3 mm)Eventuellt kan man köra med liten negativt camber, men det kan resultera i liten mer slitage av däckens inre sidan. Med mer caster okar man stabiliteten fast styrningen blir liten trögare.
May 10, 200619 yr comment_28407 Hej, blev lite konfunderad när det rekommenderades toe in.Om du kollar på denna länk och går in på "Alignment 101" så rekommenderas toe out.Vad gäller, är det en felskrivning någonstans?http://www.mustang123.com/Techforum/Rat ... %2C+Wheels
May 10, 200619 yr comment_28409 Jag har aldrig hört att toe out rekommenderas för en gammal Mustang. Min egen Mustang kändes i alla fall betydligt stabilare när jag justerade från toe out till toe in. Deras definition på caster är också helt fel, så jag skulle inte lita på denna artikeln.
May 10, 200619 yr comment_28418 OK, jag har 3 mm toe out just nu och kan hålla med om att det känns lite vingligt. Skall pröva att justera om och se om det blir bättre.(-67 Cab)
May 10, 200619 yr comment_28434 Toe- out är enbart vissa framhjulsdrivna förunnat, och inte ens då ett förnuftigt alternativ.
May 11, 200619 yr comment_28524 Jäpp, har nu skruvat om till toe-in ock det blev mycket stabilare. Lite trögare i styrningen men det känns bara bra.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.