SpindelpojkeN May 8, 2006 Report May 8, 2006 Vet någon om det finns någon svensk firma som tar in dash tops? Dom kostar bara 65-70 dollar på nätet men det blir väl en ganska duktig frakt på det, dom är ju inte speciellt små och smidiga att skicka.Mvh/Johan Citera
pools May 11, 2006 Report May 11, 2006 Hej!Var har du sett dom priserna, e-bay? 350-400 dollar verkar mer troligt.VARNING för att köpa begagnat från e-bay, mycket skräp. Svaret på din fråga: http://www.sven-ullman.com/mvh. Citera
Nenne May 11, 2006 Report May 11, 2006 Jag antar att SpindelpojkeN har sett vad man kallar Dash Covers, cirka $70 till en 69/70 hos Mustangs Unlimited. Det är ett "överdrag" som smackas på ovanför den befintliga stoppningen (Dash Pad, nya repro typiskt $300-$400 till 69/70). Jag har aldrig sett ett monterat så inget betyg från mig.Såg en NOS Dash Pad till en 69/70:a häromdagen, $1500 !!!! Citera
Nenne May 11, 2006 Report May 11, 2006 VARNING för att köpa begagnat från e-bay, mycket skräp. Tja, det är väl sant, men jag har köpt mänga bra och svåra att hitta grejor där också. Man får förstås slanta upp rejält med pengar ibland, men jag tycker inte att nya oanvända original Ford grenrör till min 428CJ för lite drygt $700 är så farligt när man vet att reproduktioner kostar runt $600. Och en kanonfin insats till handskfacket för $14 var i mitt tycke ett fynd. Jag har fler exempel på fynd men jag nöjer mig med dessa exemplen.Negativa erfarenheter då? Jag köpte ett överstycke till min konsol av en snubbe i Californien som först påstod att "de tillverkades så" när jag påpekade att det saknades några bitar och att den hade två sprickor, men i slutänden så fick jag pengarna tillbaka.EBay kan vara dyrt och lurigt men också ett kraftfullt hjälpmedel för att hitta delar. Läs beskrivningarna noga och fråga säljaren om det finns minsta oklarhet innan ett bud läggs så minskar risken att man får en låda felaktiga/dåliga/trasiga grejer. Och att kolla upp en säljares "feedback" kan vara upplysande, hade jag gjort det i Malaysiafallet ovan hade jag nog avstått att köpa något av honom.Två gånger har jag inte fått de grejor jag köpt på eBay (och jag har köpt mycket av både det ena och det andra, främst gamla Mustangtidningar). I det ena fallet var det den Amerikanska posten som slarvade bort paketet och i det andra fallet var det en säljare i Malaysia som helt plötslgt lade ner sin pirat-DVD-kopieringsverksamhet. Den senare har jag inte givit upp hoppet om riktigt ännu och kanske PayPals "Buyer Protection" program kan hjälpa mig. Citera
Nenne May 24, 2006 Report May 24, 2006 Jodå, PayPals Buyers Protection fungerade i Fallet Med De Saknade DVD Filmerna. Full återbetalning till mitt PayPal konto skedd i natt någon gång. Citera
Jimmy_the_1 May 24, 2006 Report May 24, 2006 Jag hade dash covers på min gamla 69 och det var ingen som märkte att det inte var orginal. Vet bland annat en välkänd bil-importör som blivit lurad eftersom han trodde det var en fin instrumentbräda.... men vid närmare titt så var det en dash cover. Jag har bara sett den svarte modellen monterad och det tycker jag ser bra ut. Citera
Recommended Posts