Jump to content

Ingen trängselskatt


SvenT cmc728

Recommended Posts

Efter att ha åkt miljöbil fritt genom tullarna kändes det igår som att det var dags att jämna ut miljösaldot så man hamnar på noll igen. Däremot kändes det fel att behöva betala trängselavgift så jag knåpade ihop en tullkepa på en kvart. Har sett många fula varianter ute på stan men Mustangen är perfekt för att slippa tullar.

Kolla bilderna :--

Loggade in i morse och kollade. Ingen avgift. Kalla mig gärna skattesmitare men jag vägrar betala för att köra 5 meter innerstadstrafik och dessutom sponsra ett odemokratiskt experiment som går 400 MKr back varje år.. Vardagsrebell med andra ord :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, trevligt!! Snygg striping du gjort på bilen :-D Fast jag tyckte du tog ut den lite väl tidigt, det var väl saltigt fortfarande?

Hur gick det med polisen förresten? Min granne såg dig för någon vecka sedan utanför kåken..

Link to comment
Share on other sites

Hehe, trevligt!! Snygg striping du gjort på bilen :-D Fast jag tyckte du tog ut den lite väl tidigt, det var väl saltigt fortfarande?

Hur gick det med polisen förresten? Min granne såg dig för någon vecka sedan utanför kåken..

jao, det gick sådär, en cyklist körde på mig och en civilare som låg bakom mig påstod att det var mitt fel, bullshit med tanke på att hon erkände att hon cyklade på gångbana samt att det fanns cykelväg på andra sidan vägen... surt sa räven! Få se vad som händer!

Jo, det var lite tidigt men jag var tvungen att köra upp den från öland då vi skulle påbörja ombyggnationen!

Link to comment
Share on other sites

Tackar för hurra-ropen :--

Trist att du Eric blev påkörd av cykeln men tur att det gick bra för cyklisten iallafall! Cylklister är nog rätt så beskyddade i juridisk mening så troligen lär det bli knivigt att få rätt trots att hon hävdade att hon var skyldig.. :(

Link to comment
Share on other sites

Cyklister lyder under samma regler som bilisterna, gående har mer "skydd" av lagen. Jag vägrar tex stanna för idioter som vill cykla rakt ut på övergångsställen. De har INTE företräde, men gående har. Kliv av cykel så stannar jag. Tyvärr finns det nötter på cykel som ej fattar sådant där.

Link to comment
Share on other sites

Dessa cyklister, höll på att bli rammad då jag skulle ut på huvudled. Parallellt med huvudleden ett övergångsställe som jag stod vid. När jag skulle ut, kom en cyklist i full speed endast cm framför mussen, kommande från trottoaren till vänster.

När jag körde förbi honom, skrek jag att han höll på att bli fattig då gamla musseflyglar inte växer på trä´n. Hag skrek upprört att jag ska släppa fram då det är ett övergångsställe. Att cyklister inte vet de är väjningspliktiga i dessa lägen är skrämmande!

Link to comment
Share on other sites

Jag tog nästan en cyklist med volvon tidigare i vår. Han fick tvärnita och skrek efter mig, "Du ska stanna vid övergångtällen!" :shock: Jag stannar och skriker tillbaka "Det gör jag för dem som GÅR!" Han svarade inte utan cyklade vidare... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jag skällde ut en cyklist som tvärnitade när jag tillsammans med dottern var på väg att gå över ett övergångsställe, så dom verkar inte ens veta att dom ska släppa fram fotgängare vid övergångsställen, konstigt med tanke på hur dom beter sig själva vid övergångsställen.

Jag brukar jämställa cyklister med vilt, man vet aldrig vilken väg dom väljer, eller när dom dyker upp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...