Jump to content

Eleanor Mustang från Borås CMC NO: MDCLXXIV


FastMagnus

Recommended Posts

Fick hem min fläktvinge idag man måste ju leta vikt :crazy:

Du bör hellre leta efter en fläkt som ger minsta möjliga luftmotstånd i förhållande till flyttad luftmängd...

Fläktens egenvikt är irrelevant i detta fall. (men det vet alla redan, inte behöver jag lära nån :oops: ) :angel:

Link to comment
Share on other sites

Fick hem min fläktvinge idag man måste ju leta vikt :crazy:

Du bör hellre leta efter en fläkt som ger minsta möjliga luftmotstånd i förhållande till flyttad luftmängd...

Fläktens egenvikt är irrelevant i detta fall. (men det vet alla redan, inte behöver jag lära nån :oops: ) :angel:

Men om fläkten flyttar tillräckligt med luft så bör ju toppfarten öka eller? :crazy::crazy::crazy:

Link to comment
Share on other sites

Fick hem min fläktvinge idag man måste ju leta vikt :crazy:

Du bör hellre leta efter en fläkt som ger minsta möjliga luftmotstånd i förhållande till flyttad luftmängd...

Fläktens egenvikt är irrelevant i detta fall. (men det vet alla redan, inte behöver jag lära nån :oops: ) :angel:

Hur som helst; Den e otroligt välgjord och jag gillar den, Och den finns bara i min än så länge :--

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Efter ha kört med raka rör.så ska jag nu försöka få den så tyst så som möjlight är. Men men men så kan man ju inte alltid ha det. Så ett par cutouts bör ju kunna göra susen

Hej Magnus,

En vän till mig har också köpt sådana där spjäll. Vet du vad besiktningen säger om dessa? Du har väl inte besiktigat med raka rör?? :-O

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Hej Magnus,

En vän till mig har också köpt sådana där spjäll. Vet du vad besiktningen säger om dessa? Du har väl inte besiktigat med raka rör?? :-O

/Björn

Jag klarade bilp med raka rör med en insats i rören. Som tur va så varvade han aldrig upp. Jag kommer att testa med detta monterat....

Link to comment
Share on other sites

Jag klarade bilp med raka rör med en insats i rören. Som tur va så varvade han aldrig upp. Jag kommer att testa med detta monterat....

Tack för svaret.

Min svåger kommer att besiktiga sin Eleanor i april/maj och är lite orolig ang. spjällen, så om du gör det tidigare så vore det spännande att få höra dina erfarenheter ang detta. :)

En del som kör roddar har ju en plåt som sitter med fyra bult som går att ta bort så att det blir rakt blås. Detta brukar sbp inte ha någon åsikt om.

Men det kanske blir "för enkelt att bullra" om man bara trycker på en knapp.... :o

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaret.

Min svåger kommer att besiktiga sin Eleanor i april/maj och är lite orolig ang. spjällen, så om du gör det tidigare så vore det spännande att få höra dina erfarenheter ang detta. :)

En del som kör roddar har ju en plåt som sitter med fyra bult som går att ta bort så att det blir rakt blås. Detta brukar sbp inte ha någon åsikt om.

Men det kanske blir "för enkelt att bullra" om man bara trycker på en knapp.... :o

/Björn

Har en 7a som slut siffra. Så jag kommer nog vänta till sist iår. Förra året åkte jag bara till endofsummer + 2 skolavslutningar. tankade 1gång för 300 spänn på hela året :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag upptäckte att botten på instrument huset inte var samma med rpm räknare som utan. Jag har letat länge efter orginal från en mustang men jag hittade inget. Så då köpte jag ett instrument hus botten från en cougar 67a för 15usd. Så kapade jag ur rpm huset och flyttade över det till orginalet passade perfekt

post-1894-144839151945_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Blir det inte brytkrafter/casterförändringar i undre länkarm av dessa vid in och utfjädring? Eller är det försumbart?

Inga problem den ledar sig. Men jösses va stum bilen blev provkörde lite idag.....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Tack för svaret.

Min svåger kommer att besiktiga sin Eleanor i april/maj och är lite orolig ang. spjällen, så om du gör det tidigare så vore det spännande att få höra dina erfarenheter ang detta. :)

En del som kör roddar har ju en plåt som sitter med fyra bult som går att ta bort så att det blir rakt blås. Detta brukar sbp inte ha någon åsikt om.

Men det kanske blir "för enkelt att bullra" om man bara trycker på en knapp.... :o

/Björn

Hej igen Magnus,

Besiktningen var inga problem med "cut-outsen" så nu kan man bullra när man vill. He,he..

Det blev en väldigt snygg lösning tack vare Kurta & Co. som höll i svetsjobbet. :)

Hälsn. Björn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...