Jump to content

Eleanor Mustang från Borås CMC NO: MDCLXXIV


FastMagnus

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hoppas att det funkar med org koplings arm för dig. Själv hade jätte problem med denna. Motorn reste sig för mycket bland annat¨, tog kätting satte fast motorn, då kom nästa problm, den böjde sig. Så jag förstärkte. Bra ett litet tag, tills kulan slets ut. Tröttnade skaffade hydralisk

cylindrar. Hade även problem här med, den som satt fast på lådan. Byggde ett eget fäste men denlyckades hela tiden att strula. Tror att jag förstärkte och byggde ny typ 20-30 gånger. Nu pratar vi ca tre år mekande. Höll på krokna helt. Men kom ihåg att jag var hos Persåker

och sett hydraliskt utrampningslager. Men kom ihåg priset med. Fick kalla rysningar i hela kroppen. Men jag hade tröttnat så kosta vad det kosta vill tänkte jag. Fast då hade Persåker tagit hem en annan sort som var mycket billigare. och faktisgt minst lika bra. Det blev köp direkt. Sen dess har mina problem slutat. Tack och lov. Vet inte om du kör med mycket kraftigare koppling. Vilket jag gör. Men jag såg också att jag var tvungen att förstärka brandväggen. Den flyttades säkert med två till tre cm fick en chock när jag såg detta. Hoppas att det går bra för dig och slipper dom problem som jag har haft. Får du några så är du välkommen att höra av dig. Jag tror att jag kan ge en hel del tips.

Berra

Link to comment
Share on other sites

än har orginal armen fungerat utan problem men jag fick byta sida på tryckarmen den tog i avgasen. nu med nya bussningar så är den knäpptyst också. intressant med torpedvägen. bra att veta inför framtiden har tittat på hydralkoppling inför framtiden. får se vad som händer nästa vinter.

Link to comment
Share on other sites

Vill inte bli tjatig. Men glömde att komentera. Ditt grymma flygel skydd.

Dö snyggt. och det föresten din koplings arm också.

Berra

det gick inte att motstå flygel skyddet. har fler på g hem om du vill köpa ett. jag gjorde misstaget att lackera röret under motorn som stagar framvagnen sen var bollen i rullning allt som nu demoteras lackeras nu om så det blir en detalj hela tiden som ökar finish :D

Link to comment
Share on other sites

Efter ha monterat nya bladfjäder paket bak så fick man ha stege om skulle åka. MEN nu med lite nya sänkblock så tror jag att det börjar bli lagom. lite svårt att balansera rätt i och med att jag har flyttat om batteri osv.........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...