ThomasFB November 19, 2010 Report November 19, 2010 Fick hem min fläktvinge idag man måste ju leta vikt Du bör hellre leta efter en fläkt som ger minsta möjliga luftmotstånd i förhållande till flyttad luftmängd... Fläktens egenvikt är irrelevant i detta fall. (men det vet alla redan, inte behöver jag lära nån ) Citera
FastMagnus November 19, 2010 Author Report November 19, 2010 Fick hem min fläktvinge idag man måste ju leta vikt Du bör hellre leta efter en fläkt som ger minsta möjliga luftmotstånd i förhållande till flyttad luftmängd... Fläktens egenvikt är irrelevant i detta fall. (men det vet alla redan, inte behöver jag lära nån ) Men om fläkten flyttar tillräckligt med luft så bör ju toppfarten öka eller? Citera
ThomasFB November 19, 2010 Report November 19, 2010 Speciellt effektiv om den är kopplad till avgasserien, och kallas turbo... Citera
JanneJ November 19, 2010 Report November 19, 2010 Eller om fläkten flyttas ut till någon för ändamålet avpassad ställning på taket och drivs av en 12-cylindrig stjärnmotor från valfritt flygplan Citera
FastMagnus November 19, 2010 Author Report November 19, 2010 Fick hem min fläktvinge idag man måste ju leta vikt Du bör hellre leta efter en fläkt som ger minsta möjliga luftmotstånd i förhållande till flyttad luftmängd... Fläktens egenvikt är irrelevant i detta fall. (men det vet alla redan, inte behöver jag lära nån ) Hur som helst; Den e otroligt välgjord och jag gillar den, Och den finns bara i min än så länge Citera
FastMagnus November 24, 2010 Author Report November 24, 2010 Efter ha kört med raka rör.så ska jag nu försöka få den så tyst så som möjlight är. Men men men så kan man ju inte alltid ha det. Så ett par cutouts bör ju kunna göra susen Citera
FastMagnus January 4, 2011 Author Report January 4, 2011 Nytt år (igen). Då ska man se om skruv lusten återfinns för egna fordon vill komma tillbaks................ Citera
FastMagnus January 11, 2011 Author Report January 11, 2011 Fick hem mitt ny renoverade ac-paket idag skanar bara några detaljer sen är det komplett Citera
bjope45 January 11, 2011 Report January 11, 2011 Efter ha kört med raka rör.så ska jag nu försöka få den så tyst så som möjlight är. Men men men så kan man ju inte alltid ha det. Så ett par cutouts bör ju kunna göra susenHej Magnus,En vän till mig har också köpt sådana där spjäll. Vet du vad besiktningen säger om dessa? Du har väl inte besiktigat med raka rör?? :-O/Björn Citera
FastMagnus January 13, 2011 Author Report January 13, 2011 Hej Magnus,En vän till mig har också köpt sådana där spjäll. Vet du vad besiktningen säger om dessa? Du har väl inte besiktigat med raka rör?? :-O/BjörnJag klarade bilp med raka rör med en insats i rören. Som tur va så varvade han aldrig upp. Jag kommer att testa med detta monterat.... Citera
bjope45 January 16, 2011 Report January 16, 2011 Jag klarade bilp med raka rör med en insats i rören. Som tur va så varvade han aldrig upp. Jag kommer att testa med detta monterat....Tack för svaret.Min svåger kommer att besiktiga sin Eleanor i april/maj och är lite orolig ang. spjällen, så om du gör det tidigare så vore det spännande att få höra dina erfarenheter ang detta. En del som kör roddar har ju en plåt som sitter med fyra bult som går att ta bort så att det blir rakt blås. Detta brukar sbp inte ha någon åsikt om.Men det kanske blir "för enkelt att bullra" om man bara trycker på en knapp.... /Björn Citera
FastMagnus January 21, 2011 Author Report January 21, 2011 Tack för svaret.Min svåger kommer att besiktiga sin Eleanor i april/maj och är lite orolig ang. spjällen, så om du gör det tidigare så vore det spännande att få höra dina erfarenheter ang detta. En del som kör roddar har ju en plåt som sitter med fyra bult som går att ta bort så att det blir rakt blås. Detta brukar sbp inte ha någon åsikt om.Men det kanske blir "för enkelt att bullra" om man bara trycker på en knapp.... /BjörnHar en 7a som slut siffra. Så jag kommer nog vänta till sist iår. Förra året åkte jag bara till endofsummer + 2 skolavslutningar. tankade 1gång för 300 spänn på hela året Citera
FastMagnus January 29, 2011 Author Report January 29, 2011 Fick lite arbetslust på egen bil idag. Så jag plockade isär instrument huset för rengörning totalt 5 tops bara för att få rent bränsle mätaren Citera
FastMagnus March 8, 2011 Author Report March 8, 2011 Jag upptäckte att botten på instrument huset inte var samma med rpm räknare som utan. Jag har letat länge efter orginal från en mustang men jag hittade inget. Så då köpte jag ett instrument hus botten från en cougar 67a för 15usd. Så kapade jag ur rpm huset och flyttade över det till orginalet passade perfekt Citera
FastMagnus March 13, 2011 Author Report March 13, 2011 Efter 3år i lager hyllan så kom den ena på plats Citera
Klingan75 March 13, 2011 Report March 13, 2011 Blir det inte brytkrafter/casterförändringar i undre länkarm av dessa vid in och utfjädring? Eller är det försumbart? Citera
FastMagnus March 14, 2011 Author Report March 14, 2011 Blir det inte brytkrafter/casterförändringar i undre länkarm av dessa vid in och utfjädring? Eller är det försumbart?Inga problem den ledar sig. Men jösses va stum bilen blev provkörde lite idag..... Citera
FastMagnus April 9, 2011 Author Report April 9, 2011 Tcp dämparna bak kom på plats idag. Bilen ändrade sig totalt, Måste montera fram så snart jag hinner Citera
FastMagnus May 15, 2011 Author Report May 15, 2011 Fick ett ryck igår och monterade mitt nya växellänkage. Och åkte ut till Hofsnäs, Den blir bara mer & mer användar vänlig Citera
FastMagnus June 1, 2011 Author Report June 1, 2011 TAckar Janne! Men du ska väl uppgradera dig om ngr år va? Köpte mig en vinkelslipp till vinterns ¤/@...................................... Citera
FastMagnus July 27, 2011 Author Report July 27, 2011 Hittade den sista detaljen till inredningen på semestern; Den ska sitta runt Nitrous switchen Som tyvärr försvann på W&W Så det blir att handla en ny Citera
bjope45 July 27, 2011 Report July 27, 2011 Tack för svaret.Min svåger kommer att besiktiga sin Eleanor i april/maj och är lite orolig ang. spjällen, så om du gör det tidigare så vore det spännande att få höra dina erfarenheter ang detta. En del som kör roddar har ju en plåt som sitter med fyra bult som går att ta bort så att det blir rakt blås. Detta brukar sbp inte ha någon åsikt om.Men det kanske blir "för enkelt att bullra" om man bara trycker på en knapp.... /BjörnHej igen Magnus,Besiktningen var inga problem med "cut-outsen" så nu kan man bullra när man vill. He,he..Det blev en väldigt snygg lösning tack vare Kurta & Co. som höll i svetsjobbet. Hälsn. Björn Citera
bjope45 July 30, 2011 Report July 30, 2011 Har du någon bild på resultatet?Har bara bilder från "utsidan". Skall försöka knäppa någon underifrån när jag få tillfälle./Björn Citera
Recommended Posts