November 19, 201014 yr comment_99317 Fick hem min fläktvinge idag man måste ju leta vikt Du bör hellre leta efter en fläkt som ger minsta möjliga luftmotstånd i förhållande till flyttad luftmängd... Fläktens egenvikt är irrelevant i detta fall. (men det vet alla redan, inte behöver jag lära nån )
November 19, 201014 yr Author comment_99319 Fick hem min fläktvinge idag man måste ju leta vikt Du bör hellre leta efter en fläkt som ger minsta möjliga luftmotstånd i förhållande till flyttad luftmängd... Fläktens egenvikt är irrelevant i detta fall. (men det vet alla redan, inte behöver jag lära nån ) Men om fläkten flyttar tillräckligt med luft så bör ju toppfarten öka eller?
November 19, 201014 yr comment_99323 Speciellt effektiv om den är kopplad till avgasserien, och kallas turbo...
November 19, 201014 yr comment_99325 Eller om fläkten flyttas ut till någon för ändamålet avpassad ställning på taket och drivs av en 12-cylindrig stjärnmotor från valfritt flygplan
November 19, 201014 yr Author comment_99330 Fick hem min fläktvinge idag man måste ju leta vikt Du bör hellre leta efter en fläkt som ger minsta möjliga luftmotstånd i förhållande till flyttad luftmängd... Fläktens egenvikt är irrelevant i detta fall. (men det vet alla redan, inte behöver jag lära nån ) Hur som helst; Den e otroligt välgjord och jag gillar den, Och den finns bara i min än så länge
November 24, 201014 yr Author comment_99422 Efter ha kört med raka rör.så ska jag nu försöka få den så tyst så som möjlight är. Men men men så kan man ju inte alltid ha det. Så ett par cutouts bör ju kunna göra susen
January 4, 201114 yr Author comment_100353 Nytt år (igen). Då ska man se om skruv lusten återfinns för egna fordon vill komma tillbaks................
January 11, 201114 yr Author comment_100573 Fick hem mitt ny renoverade ac-paket idag skanar bara några detaljer sen är det komplett
January 11, 201114 yr comment_100584 Efter ha kört med raka rör.så ska jag nu försöka få den så tyst så som möjlight är. Men men men så kan man ju inte alltid ha det. Så ett par cutouts bör ju kunna göra susenHej Magnus,En vän till mig har också köpt sådana där spjäll. Vet du vad besiktningen säger om dessa? Du har väl inte besiktigat med raka rör?? :-O/Björn
January 13, 201114 yr Author comment_100618 Hej Magnus,En vän till mig har också köpt sådana där spjäll. Vet du vad besiktningen säger om dessa? Du har väl inte besiktigat med raka rör?? :-O/BjörnJag klarade bilp med raka rör med en insats i rören. Som tur va så varvade han aldrig upp. Jag kommer att testa med detta monterat....
January 16, 201114 yr comment_100758 Jag klarade bilp med raka rör med en insats i rören. Som tur va så varvade han aldrig upp. Jag kommer att testa med detta monterat....Tack för svaret.Min svåger kommer att besiktiga sin Eleanor i april/maj och är lite orolig ang. spjällen, så om du gör det tidigare så vore det spännande att få höra dina erfarenheter ang detta. En del som kör roddar har ju en plåt som sitter med fyra bult som går att ta bort så att det blir rakt blås. Detta brukar sbp inte ha någon åsikt om.Men det kanske blir "för enkelt att bullra" om man bara trycker på en knapp.... /Björn
January 21, 201114 yr Author comment_100988 Tack för svaret.Min svåger kommer att besiktiga sin Eleanor i april/maj och är lite orolig ang. spjällen, så om du gör det tidigare så vore det spännande att få höra dina erfarenheter ang detta. En del som kör roddar har ju en plåt som sitter med fyra bult som går att ta bort så att det blir rakt blås. Detta brukar sbp inte ha någon åsikt om.Men det kanske blir "för enkelt att bullra" om man bara trycker på en knapp.... /BjörnHar en 7a som slut siffra. Så jag kommer nog vänta till sist iår. Förra året åkte jag bara till endofsummer + 2 skolavslutningar. tankade 1gång för 300 spänn på hela året
January 29, 201114 yr Author comment_101241 Fick lite arbetslust på egen bil idag. Så jag plockade isär instrument huset för rengörning totalt 5 tops bara för att få rent bränsle mätaren
March 8, 201114 yr Author comment_102341 Jag upptäckte att botten på instrument huset inte var samma med rpm räknare som utan. Jag har letat länge efter orginal från en mustang men jag hittade inget. Så då köpte jag ett instrument hus botten från en cougar 67a för 15usd. Så kapade jag ur rpm huset och flyttade över det till orginalet passade perfekt
March 13, 201114 yr comment_102499 Blir det inte brytkrafter/casterförändringar i undre länkarm av dessa vid in och utfjädring? Eller är det försumbart?
March 14, 201114 yr Author comment_102548 Blir det inte brytkrafter/casterförändringar i undre länkarm av dessa vid in och utfjädring? Eller är det försumbart?Inga problem den ledar sig. Men jösses va stum bilen blev provkörde lite idag.....
April 9, 201114 yr Author comment_103420 Tcp dämparna bak kom på plats idag. Bilen ändrade sig totalt, Måste montera fram så snart jag hinner
May 15, 201114 yr Author comment_104530 Fick ett ryck igår och monterade mitt nya växellänkage. Och åkte ut till Hofsnäs, Den blir bara mer & mer användar vänlig
June 1, 201114 yr Author comment_105065 TAckar Janne! Men du ska väl uppgradera dig om ngr år va? Köpte mig en vinkelslipp till vinterns ¤/@......................................
July 27, 201113 yr Author comment_106559 Hittade den sista detaljen till inredningen på semestern; Den ska sitta runt Nitrous switchen Som tyvärr försvann på W&W Så det blir att handla en ny
July 27, 201113 yr comment_106562 Tack för svaret.Min svåger kommer att besiktiga sin Eleanor i april/maj och är lite orolig ang. spjällen, så om du gör det tidigare så vore det spännande att få höra dina erfarenheter ang detta. En del som kör roddar har ju en plåt som sitter med fyra bult som går att ta bort så att det blir rakt blås. Detta brukar sbp inte ha någon åsikt om.Men det kanske blir "för enkelt att bullra" om man bara trycker på en knapp.... /BjörnHej igen Magnus,Besiktningen var inga problem med "cut-outsen" så nu kan man bullra när man vill. He,he..Det blev en väldigt snygg lösning tack vare Kurta & Co. som höll i svetsjobbet. Hälsn. Björn
July 30, 201113 yr comment_106700 Har du någon bild på resultatet?Har bara bilder från "utsidan". Skall försöka knäppa någon underifrån när jag få tillfälle./Björn