Jump to content

Featured Replies

comment_28729

Nu är Björkman i fagersta glad igen :--:--:--

Bilen är ute ur garaget,visserligen 3 veckor senare än planerat.

Nu till funderingarna.Enligt Edelbrock så rekomenderar dom en 750cfm förgasare till deras RPM kit till 302.

Nu tycker jag att den verkar lite för stor,får inte bilen att gå riktigt bra med den.Den får alldeles för mycke soppa.Går det att byta nålar och munstrycken på den,eller ska jag gå ner en storlek på förgasare.

Provade polarens 1404(500cfm)och då verkade den gå bättre.

comment_28750

Inga probs att köra 750cfm på 302 men en mindre 600cfm är bättre.

Jag har själv haft en 302 med hela RPM kittet och 750 Edelbrock vilket gick bra.

Köp Edelbrocks justeringskitt som innehåller alla nålar, munstycken och fjädrar för 1407 750cfm förgasaren

Större problem var dock att en turbin med högre stallspeed behövdes så gick det bättre.

Orginalturbin på RPM kam blir en hackig start

comment_28781

2400 stall hjälper upp det hela en aning, köp inte annan låda :--:-- . Å andrasidan är det kul med manuell om det finns pulver i överflöd....

Har för mej att det finns vad som behövs i serien. Surfa på nätet så får du klart, sen är det bara att börja skruva :-- . Kunde vara bra att plugga i en lambda+ modul med i avgaset, då börjar det rocka.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...