Jump to content

Recommended Posts

Nu är Björkman i fagersta glad igen :--:--:--

Bilen är ute ur garaget,visserligen 3 veckor senare än planerat.

Nu till funderingarna.Enligt Edelbrock så rekomenderar dom en 750cfm förgasare till deras RPM kit till 302.

Nu tycker jag att den verkar lite för stor,får inte bilen att gå riktigt bra med den.Den får alldeles för mycke soppa.Går det att byta nålar och munstrycken på den,eller ska jag gå ner en storlek på förgasare.

Provade polarens 1404(500cfm)och då verkade den gå bättre.

Det går att bestycka om den. Lät göra så på min 750 som satt på en Cheva 350. Men helt bra gick den aldrig men iallafall klart mycket bättre. Du kanske har vassare grejer i övrigt mot vad jag hade så det kanske lirar bättre?

//Sven

Inga probs att köra 750cfm på 302 men en mindre 600cfm är bättre.

Jag har själv haft en 302 med hela RPM kittet och 750 Edelbrock vilket gick bra.

Köp Edelbrocks justeringskitt som innehåller alla nålar, munstycken och fjädrar för 1407 750cfm förgasaren

Större problem var dock att en turbin med högre stallspeed behövdes så gick det bättre.

Orginalturbin på RPM kam blir en hackig start

RPM är lite väl häftig för automat, funkar bättre med manuell.

Inga probs med 750 på en 302, har själv åkt med 850 DP på 318. Gick kanon jämfört med 1407 Edelbrock

Okej då blir det väl till att handla en så låda då :)

Finns det med allt i kittet som behövs för att bestycka om förgasaren?

Har en TCI turbin med 2400 i stall på lådan

2400 stall hjälper upp det hela en aning, köp inte annan låda :--:-- . Å andrasidan är det kul med manuell om det finns pulver i överflöd....

Har för mej att det finns vad som behövs i serien. Surfa på nätet så får du klart, sen är det bara att börja skruva :-- . Kunde vara bra att plugga i en lambda+ modul med i avgaset, då börjar det rocka.