Jump to content

Jag får inte bort ratten...


Freddie

Recommended Posts

Jo...

Efter några bra timmar i garaget då jag utan större problem monterat nya gasdämpare och sänkfjädrar fram på Mussen fick iden att ratten skulle bytas lite snabbt innan hemfärd...jojo... fan vad den sitter, och självklart så bör man använda en rattavdragare.

Vart får jag tag i en rattavdragare som passar Mustang?? eller finns det någon typ av universal pryl??

Detta förstörde hela min dag, det gick ju så bra tidigare....

Ska tillägga att jag redan har förstört orgratten med "fel" avdragare...

Trevlig helg på er nu!!

/Freddie,Gävle

Link to comment
Share on other sites

Brukar annars inte vara några problem att man skruvar ut muttern så långt att den är längre ut än rattaxeln. Sedan dunkar du på muttern/axeln med någon slags hammare samtidigt som du drar ratten rakt ut. Då ger den sig och du slipper flyga i baksätet när den väl lossnar ;)

Det har funkat för mig.

Link to comment
Share on other sites

Brukar annars inte vara några problem att man skruvar ut muttern så långt att den är längre ut än rattaxeln. Sedan dunkar du på muttern/axeln med någon slags hammare samtidigt som du drar ratten rakt ut. Då ger den sig och du slipper flyga i baksätet när den väl lossnar ;)

Det har funkat för mig.

Samma här.

Satt först å slet utan mutter. Men efter några tappra försök insåg jag vad som skulle hända när den släppte så drog fast muttern ett par varv. 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...