Micke B May 22, 2006 Report May 22, 2006 Nu ställer väl jag en riktig dumbass fråga.Jag har en MSD6AL box i bilen,vad är dom små vita stiften(3000/5000/6000/7000) till för? Jag har fått för mej att det ska vara ett övervarvningsskydd..Nu har jag ingen varvräknare i bilen ,men om jag sätter i den som det står 6000 på då borde ju den stryppa allt över 6000 varv eller hur?Då är min 6000 modul trasig/fel märkt.....Kan väl aldrig tro att motorn skulle varva 6000 i 80 miles i timmen(har miles mätare i bilen)Nu låter det inte som att motorn skulle ha ett varv på 6000 heller. Citera
Roger May 22, 2006 Report May 22, 2006 Do m vita stiften är ett varvskydd = det bryter tändnin gen när varvtalet går över betäckningen på stiftet.I övrigt så förstår jag inte din fråga. Citera
Micke B May 22, 2006 Author Report May 22, 2006 Do m vita stiften är ett varvskydd = det bryter tändnin gen när varvtalet går över betäckningen på stiftet.Det köper jag Men om jag använder 6000 stiftet i och kör så kan jag inte köra i högre hastighet är 75-80 miles/timmen(120-130km/h)Det torde ju inte vara 6000 varv i motorn då.Jag trodde min förgasare var stor...och att tändningen stod helt åt h....Men så fort jag tog ur stiftet så funkar motorn kanon.Därav frågan,kan stiften vara felmärkta eller trasiga eller kan boxen ha nåt fel? Citera
Roger May 22, 2006 Report May 22, 2006 Har du provat något annat stift?Troligen är det något fel på det stiftet.Men det är väll bara att prova sej fram.Det är väll ingen RACE motor du har så att den rusar iväg till varvstoppet innan du hunnit byta växel Citera
87gt50 May 22, 2006 Report May 22, 2006 Mikael,Vad jag vet så är det ytterst sällan som MSD RPM moduler går sönder, tror inte jag hört talas om ett enda faktiskt. Du kan prova att motståndsmäta din modul, det består faktiskt bara av ett motstånd.6000rpm ska vara 4584 ohms.Här är en länk till alla er som tycker det här är intressant:http://members.aol.com/blownf1/pill_rework.htmlmvhJocke Citera
Micke B May 22, 2006 Author Report May 22, 2006 Det är väll ingen RACE motor du har så att den rusar iväg till varvstoppet innan du hunnit byta växel Om det ändå vore så väl Nää mitt kunnande tar slut där How to rebuild boken tar slut,och det jag läst mej till alla jänke forum.......okej även detta forum Har som sagt aldrig skruvat förr.Men det är väl som du säger,bara prova ett annat stift. Citera
Recommended Posts