mikeo cmc 748 May 22, 2006 Report May 22, 2006 Är det någon som kan förklara för mig vad backspace betyder och innebär. Jag har läst på amerikanske forum att jag ska ha 4.5" i backspace på mina fälgar. Är det samma som ET? eller offset? Vet faktiskt inte vad vad ET eller offset är på fälgar heller för den delen? Jag frågade på däckia här i stan om vad backspace är men de visste inte.Har det o göra med spacers?Tacksam för snabbt svar, eftersom jag gärna vill sätta på mina nya fälgar inför en träff nu i helgen mike Citera
Nenne May 22, 2006 Report May 22, 2006 Jag tror jag hittade den här bilden i detta forumet, men nu hittar jag inte det inlägget.Rear spacing = Back spaceoch om jag räknar rätt i hastigheten så är offset = fälgbredden / 2 - Back space Citera
Dragan June 8, 2006 Report June 8, 2006 Tackar nenne.surfade runt lite och hittade även detta, smidig förklaring även på svenska... http://www.vanadisgummi.se/falginfo.htm#E Citera
Recommended Posts