May 26, 200619 yr comment_29166 får hem en 99ans gt cab om ett par veckor, vad behöver jag göra åt bilen för å regga ind en? den kommer från usa, bullerintyg vet ja om, å att de ska på e-märkta sidoblinkers, bak ska väl oxå på, men hur ska de va placerade för att va rätt? funkar de som e fram eller måste de kompletteras med någe där me?
May 26, 200619 yr comment_29183 I fram behöver du ju positionsljus. Finns olika vis o greja det på. På min 95a är det inborrat ett positionsljus i lyktan. Är dock osäker på om du får göra så.Bakblinkers kan du ju montera i backljuset, sådant behöver du inte.
May 27, 200619 yr comment_29186 Hej mrmixDu behöver blinkers på sidan av bilen ( typ framskärmen ) om det inte finns redanLycka till mrmix// Danne
May 27, 200619 yr comment_29187 Och det ska lysa bara vit fram - ingen gul positionsljus.Var beredd att koppla bort dimljus fram (om du har på bilen) - det skulle gå att tänd dem med bara parkeringljus på.
May 27, 200619 yr comment_29188 AndyB: Jasså finns det bestämt att man bara får kunna slå på dimljuset i vissa lägen. Jag som kopplade om mitt Aja visar sig på Måndag..// Daniel
May 28, 200619 yr comment_29223 AndyB: Jasså finns det bestämt att man bara får kunna slå på dimljuset i vissa lägen. Jag som kopplade om mitt Aja visar sig på Måndag..// DanielJag fick koppla bort min på besiktning för det gick bara att slå på dem med halvljus på.
May 28, 200619 yr comment_29231 AndyB: Jasså finns det bestämt att man bara får kunna slå på dimljuset i vissa lägen. Jag som kopplade om mitt Aja visar sig på Måndag..// DanielJag fick koppla bort min på besiktning för det gick bara att slå på dem med halvljus på. Hmm drar ur strömmen till dimljuset för säkerhets skull då.Man behöver inte ha dimljus då med andra ord, eller dom måste inte funka fast dom finns där?
May 28, 200619 yr comment_29236 AndyB: Jasså finns det bestämt att man bara får kunna slå på dimljuset i vissa lägen. Jag som kopplade om mitt Aja visar sig på Måndag..// DanielJag fick koppla bort min på besiktning för det gick bara att slå på dem med halvljus på. Hmm drar ur strömmen till dimljuset för säkerhets skull då.Man behöver inte ha dimljus då med andra ord, eller dom måste inte funka fast dom finns där?Om dom finns fram, måste det går att slå på dem med markeringsljus på (med min gick det bara med halvljus på - Amerikansk standard ) ? Så jag fick koppla bort min. Jag tog bort säkringen bara, men det räckte inte för besiktningsgubben, så jag var tvungen att drar bort kontakterna också. Som du säger - det finns ingen krav på dimljus fram (eller bak) - så det var bara att koppla ur dom. (och koppla in dom igen när man körde därifrån )
May 29, 200619 yr comment_29259 Angående dimljus.Besiktade min idag.Har kopplat så dimljuset kan slås på i vilken kombination som helst bara tändningen är på. Bilen gick igenom klockrent utan några men.Dock fick hon inga avgasvärden på bilen Försökte i säkert 20 min.Det roliga va att det va den kinkigaste på hela besiktningen här i Gävle som gjorde det. Man va något svettig må jag säga.// Danne
May 30, 200619 yr comment_29278 Angående dimljus.Besiktade min idag.Har kopplat så dimljuset kan slås på i vilken kombination som helst bara tändningen är på. Bilen gick igenom klockrent utan några men.Dock fick hon inga avgasvärden på bilen Försökte i säkert 20 min.Det roliga va att det va den kinkigaste på hela besiktningen här i Gävle som gjorde det. Man va något svettig må jag säga.// DanneTur att han inte försökte hitta på nån annat 'fel'...det finns grinig/avundsjuk gubbjävlar bland de där besiktningsmännen - fast de flesta är hjälpsam och snäll.
May 30, 200619 yr comment_29291 AndyB: Japp tyvärr så är det ju så här i Sverige :/Hon sa först att ena dimljuset lös för högt, men när bilen sen va upphissad så tryckte hon till den "ja nu va det ju bra" Hon hade nog fått till det, eller kanske hittat en karl
June 1, 200619 yr comment_29399 AndyB: Japp tyvärr så är det ju så här i Sverige :/Hon sa först att ena dimljuset lös för högt, men när bilen sen va upphissad så tryckte hon till den "ja nu va det ju bra" Hon hade nog fått till det, eller kanske hittat en karl Jaså ! det var en hon