Jump to content

Recommended Posts

Ställde då upp i Bilsports Tuner test och Tuner Day på Mantorp och emmaboda nu i måndags och tisdags. Gick bättre än vad trodde och satte tredje snabbaste tiden på SS banan! Dom som var snabbare var en 700+ hästars Viper GTS och en Audi S4 med 500+ hästar.

Själv har man ju bara 350 nånting så chassit gör mer än vad man tror, Maximum Motorsports delar rockar!!

1.28:32 med orginal oken och BAER skivor (som förövrigt sprack och beläggen brann upp)

Denna tid är snabbare än en orginal Porsche GT3 :--

Kommer fler bilder, samt kanske en liten film på när Gullabo kommer inglidandes i sista partiet med brinnade bromsar :twisted:

Så glöm inte att köpa Bilsport nr. 14/15 samt nummer 16!!

Nu ska det letas på internet efter lite nya bromsar! Det var ju lagom spännande att köra hem från Emmaboda till Stockholm med spruckna skivor och inga belägg överhuvudtaget!

Bara att gratulera till fina tider, Skulle gärna se lite mer bilder och film om du har!

Man kan ha hur mycket effekt som helst, men har man inte ett chassi som klarar det så är man rökt!

Det lät lite underligt det där med bromsarna, är du säker på att det var en riktig kombination av skvor och klossar som du hade? Har nog aldrig tidigare hört att Baers skivor skulle spricka...

mvh

jocke, som gärna hade haft en runtruntbil åxå...

Bara att gratulera till fina tider, Skulle gärna se lite mer bilder och film om du har!

Man kan ha hur mycket effekt som helst, men har man inte ett chassi som klarar det så är man rökt!

Det lät lite underligt det där med bromsarna, är du säker på att det var en riktig kombination av skvor och klossar som du hade? Har nog aldrig tidigare hört att Baers skivor skulle spricka...

mvh

jocke, som gärna hade haft en runtruntbil åxå...

Tackar!! Film och bilder kommer, en annan mustang kompis ska bara lägga upp dom först :)

Skivorna var borrade/slitsade BAER Eredispeed, med brembo racebelägg så det bör ju inte vara några problem, dom sprack på bvåda sidorna längs med dom borrade hålen, så nästa inköp blir enbart slitsade skivor som är anpassade för racebelägg som jafg har köpt, Hawk HP plus belägg är det. Sen blir det också riktiga brakecooling ducts samt stålomspunna slangar och Dot-4 vätska, då ska det stanna ordentligt!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...