berne June 14, 2006 Report June 14, 2006 Skall det vara någon speciell automatlådeolja på styrservot på en 65:a, eller fungerar det med vanlig modern ATF? Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 14, 2006 Report June 14, 2006 Hej.Det går i princip med vilken automatolja som helst, bästär om du vet vad som är i tidigare. Men det är inte någon större fara om du inte vet, fyll ioch fortsätt att njuta av din Mustang. Citera
berne June 14, 2006 Author Report June 14, 2006 Tack än en gång Lars, jag fyller på och njuter vidare! Citera
frasse June 15, 2006 Report June 15, 2006 En följdfråga då .... Eftersom automatolja ATF precis som bromsvätska ör hydrogenisk, d.v.s. kontruerad för att "suga upp" fukt i systemet, hur ofta bör man byta oljan i styrservot på en Mustang. Motsvarande rekommendation för bromsvätska är ju var tredje år.mvh/Frasse Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 15, 2006 Report June 15, 2006 Hej.Det är riktigt det du skriver men mängden vatteni ATF oljor blir inte den samma som i bromsvätska.Det är bra att ha en regel för byte av alla vätskorregelbundet, framförallt är det viktigt på nyareMustanger, både byte av automatolja och servo-olja, även bromsvätska skall bytas regelbundet. Min 93LX kräver mer av underhåll än min 70HTdet är mycket tätare och mer serviceintervaller på nyare bilar. Citera
Recommended Posts