Radioman June 19, 2006 Report June 19, 2006 Har ett par röda Koni 82-1388 SP3 som inte gått många mil (ca.150)men är ca 10 år gamla.Jag skull behöva boxa i nya övre gummin eftersom de är trasiga och har krupit ut liksom . Har någon något tips om vem som har passande gummiknoddar? Citera
fast66 June 19, 2006 Report June 19, 2006 http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... arverkstan Citera
Radioman June 19, 2006 Author Report June 19, 2006 Tack, Jag hade adressen till Stötdämparverkstaden och de är ju också duktiga på Koni. Mina dämpare har dock en ögla där uppe med gummibussning inuti. Där sitter det en bult med en slits på var sida för att skruva fast i det där fästet på fjädertornet. (sicken beskrivning.. någon som förstod? )Intressant att det alltid är måndag när någon skall försöka få tag på gubbarna på Stötdämparverkstaden Citera
fast66 June 19, 2006 Report June 19, 2006 Jo så ser de väl ut på Mustang/Cougar upp till 70.Jag har oxo Koni och dessa bussningar du nämner byttes av en firma på Norra Stationsgatan i Stockholm, för ett bra tag sedan. Kommer inte ihåg vad de hette/heter, men ska försöka dra mig till minnes - skriver in i tråden om jag plötsligt skulle drabbas av gott minne ;-). De höll egentligen inte på med stötdämpare utan generatorer tror jag?! Citera
Recommended Posts