sebbe_ts August 11, 2003 Report August 11, 2003 Hej Jag har en 289 c4 från -67 lådan är renoverad för en tid sen och fungerar bra förutom kickdownen. När jag köpte bilen satt det inget stag till kickdownen så jag svetsade dit ett efter det fungerade kickdownen en gång sen verkar axeln ha vridit sig och den fjädrar nu tillbaka istället för framåt (alltså tvärt om vad den gjorde tidigare).går detta att laga med lådan på plats eller måste den rivas?Mitt andra problem har uppträtt på senare tid. oljan rinner över i oljesticksröret när motorn är igång, även med neutralen i. Är det någon ventilation som har korkat igen eller varför gör den detta (obs det är inte för mycket olja i lådan). Lådan behöver inte vara orginal eftersom ett orginalfilter från usa inte passade, trågpackningen är den samma.Hoppas ni förstår vad jag menar. Mvh Sebastian Citera
mustang69 August 25, 2003 Report August 25, 2003 Jag har liknande fel på min C4. Det rinner hela tiden ut olja. Har haft andra problem så jag har inte varit under o kollat än. Den är nyligen renoverad. Citera
sebbe_ts September 3, 2003 Author Report September 3, 2003 Finns det ingen som vet vad detta beror på? Citera
Gäst September 3, 2003 Report September 3, 2003 När jag köpte bilen satt det inget stag till kickdownen så jag svetsade dit ett efter det fungerade kickdownen en gång sen verkar axeln ha vridit sig och den fjädrar nu tillbaka istället för framåt (alltså tvärt om vad den gjorde tidigare).går detta att laga med lådan på plats eller måste den rivas?Fattar inte vad som hänt! Troligen har fästörat hoppat 90 grader på den ingående axeln.....Hur nu den kan hända? Axeln går bara att demontera innefrån och den kan inte gått fel inuti lådan.Kolla reglaget på utsidan som har en fyrkantigt hål där axeln sitter.Kanske blivit runt och hoppat fel! Citera
Recommended Posts