Jump to content

Spökmeddelande


Corvette

Recommended Posts

Hej

Är det någon mer som fått spökmeddelande i sin nya Musse?

Fick det igår när jag var ute å körde att soppan var slut med err code efter. Gjorde samma procedur som man gjorde me Vetten stängde av motorn och starta om sen va den självlagad... :roll:

Undrar bara om detta förekommer på fler MUssar då det var almänt kännt fenomen på Vettarna... :(

Link to comment
Share on other sites

Tankmätarna har lagt av. Det blir beläggningar på dom av bensinen. vissa kan få det att "släppa" genom att tanka lite etanol som "rensar" mätarna.

Nya mätare ligger på 319kr resp 1825kr. Arbete tillkommer, några timmar går det nog åt trots allt ;-)

Det finns en servicebulletin på det hela från ford.

Link to comment
Share on other sites

Tankmätarna har lagt av. Det blir beläggningar på dom av bensinen. vissa kan få det att "släppa" genom att tanka lite etanol som "rensar" mätarna.

Nya mätare ligger på 319kr resp 1825kr. Arbete tillkommer, några timmar går det nog åt trots allt ;-)

Det finns en servicebulletin på det hela från ford.

är det en garanti bulletin?

Link to comment
Share on other sites

Hej, fick samma problem när jag körde hem mussen från Sthlm, lämnade in den på verkstaden och han sa att det är ett klassiskt Ford problem och det hjälper oftast att smörja in kontakten med ett special fett så det gjorde han och jag har inte sett till problemet efter det. Betalade ingenting för det 8)

/Freddan

Link to comment
Share on other sites

Tankmätarna har lagt av. Det blir beläggningar på dom av bensinen. vissa kan få det att "släppa" genom att tanka lite etanol som "rensar" mätarna.

Nya mätare ligger på 319kr resp 1825kr. Arbete tillkommer, några timmar går det nog åt trots allt ;-)

Det finns en servicebulletin på det hela från ford.

är det en garanti bulletin?

garanti och garanti. Har du fragus så täcks den sannolikt. Fords usa-garantier gäller dock inte i sverige.

Link to comment
Share on other sites

Hej, fick samma problem när jag körde hem mussen från Sthlm, lämnade in den på verkstaden och han sa att det är ett klassiskt Ford problem och det hjälper oftast att smörja in kontakten med ett special fett så det gjorde han och jag har inte sett till problemet efter det. Betalade ingenting för det 8)

/Freddan

Jag har aldrig hört att det skulle vara ett klassiskt fordproblem, och vi har haft 100-tals olika fordar i vår verkstad. Enligt ford och så beror problemet med beläggning på nivåsensorerna. Det har även drabbat andra nya bilmärken har jag hört.

Link to comment
Share on other sites

så när man byter e de bara en tidsfråga te man kanske får de igen... :shock:

Nej, ford har gjort nya tankmätare som skall stå emot den där beläggningen. Dom är lite svåra att få tag på just nu (jag har bara fått loss en enda än så länge, den fick exclusive cars), men fler kommer nog snart.

Link to comment
Share on other sites

Jaha, det är bara att ställa in sig i ledet av alla med bränslemätar-problemet.... HAde nästan tom tank, fyllde fullt, och när jag körde iväg: FELKOD och så la mätarn av helt. Stängde av motorn, sen var det okej....

Fett på kontakten? Eller var det på sylen man skulle ha det? :--

Link to comment
Share on other sites

Jaha, det är bara att ställa in sig i ledet av alla med bränslemätar-problemet.... HAde nästan tom tank, fyllde fullt, och när jag körde iväg: FELKOD och så la mätarn av helt. Stängde av motorn, sen var det okej....

Fett på kontakten? Eller var det på sylen man skulle ha det? :--

Kör på båda ställena så går det nog bra hehe

Link to comment
Share on other sites

Uffe har du tankat fler ggr efter ditt felmeddelande?

min mätare visar aldrig full tank efter tankning sedan jag fick mitt meddelande... men om den står över natten så kan den ha klättrat under natten till full... :?

aja blir väl å byta den så inte felet återkommer... :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...