mikeo cmc 748 July 17, 2006 Report July 17, 2006 Är det någon som kan förklara eller om någon möjligtvis har en bra bild på hur man ska dra dom under instrumentpanelen för att få den rätta längden så grejorna fungerar. Jag har ett helsike med att lista ut hur dom ska gå. Det är ju inte så skönt nu längre o ligga i diverse konstiga ställningar på golvet för att lista ut hur jag ska dra kablarna Citera
Nenne July 17, 2006 Report July 17, 2006 Den finns säkert en länk till den här siten någonstans i forumet, men jag ids inte leta efter den just nu:http://www.hammar.dyndns.org/wiring/wiring1967.htmKanske inte så fullständigt detaljerat, men de bilder som finns kan väl ge lite vägledning.Ett tips, bilderna som ligger i zipfilerna längst ned på sidan är av högre kvalitet. Citera
mikeo cmc 748 July 18, 2006 Author Report July 18, 2006 Hmmm kanske jag som förklarade lite dåligt. Det är inga el sladdar jag ska dra, utan det är dom 3 kablar (stålvajrar) som man ändrar luften i kupen med. Dom ska ju sitta på det reglaget vänster om ratten sen går en vajer till defrostern o två går till värmepaketet. Hoppas det blev lite klarare vad mitt problem är...mike Citera
Nenne July 18, 2006 Report July 18, 2006 Ojdå, verkar som kablar blev liktydigt med sladdar i skallen på mig.jag antar att en Assembly Manual skulle kunna ge svaret, men jag har tyvärr bara dem för 1969 i bokhyllan. Citera
mikeo cmc 748 July 20, 2006 Author Report July 20, 2006 Ingen som har något tips? Jag har fösökt få ihop det idag i över 2 timmar utan resultat. Finns det någon som vet ungefär hur de ska gå? över eller under pedalstället? Intill torkarmotorn? Genom det stora "staget" med hål i? Någon som har något tips... jag börjar bli lite otålig nu när jag snart har fått ihop inredningen och detta är det enda som stoppar mig från att bli klar mike Citera
mikeo cmc 748 July 20, 2006 Author Report July 20, 2006 Tackar så mkt det var till stor hjälp. Fler tips uppskattas. Jag ska försöka ta några bilder på olika vägar som dom kan tänkas ta så får väll se vilka olika möjligheter jag ytterligare kan eliminera...mike Citera
Ronnie S July 21, 2006 Report July 21, 2006 Jag försökte ta några bilder under instrumentbrädan på min bil (-68 utan A/C), men det var svårt att få några bra bilder på vajrarna. Det sitter så mycket andra saker ivägen. Här är bilderna i alla fall, hoppas det kan vara till någon hjälp. Citera
mikeo cmc 748 July 21, 2006 Author Report July 21, 2006 Tackar så mycket. Nu bör jag nog kunna klara av att få dit dom. Jag återkommer om några timmar med hur det gick Citera
Recommended Posts