Tord.cmc1 July 19, 2006 Report July 19, 2006 Jag har en 98 Cobra med i USA monterad europeisk instrumentpanel. Belysningen och varvräknaren går ej och tempmätaren står i botten max utslag under körning. Bensin , olja och laddning fungerar under körning men olja går upp max utslag höger när strömmen bryts. Jag har inte själv den elektriska erfarenheten/kunskapen om dessa nya paneler och behöver därför ett elschema för att kunna gå vidare för att få hjälp. Jag har även fått tips om att det kan vara kretskortet som har pajat och ska då bytas ut. Finns det ngn som har kunnat lösa dessa problem? Tips?!Tacksam för svar Tord cmc1 Citera
jibe July 21, 2006 Report July 21, 2006 Det är nog inte fel på ditt instrumenthus, om det är bytt mätar hus från us till europeiskt har du nog felet där. Provade att göra det på min musse för att jag ville ha den stora skalan i km, men det blev lite konstiga fel, varvräknaren fungerade inte samt att varningslamporna inte visade som dom skulle. Jag gjorde en ny km skala istället. Så om du har kvar det gamla instumenthuset så byt tillbaks och ta skalan från det andra. Har inget wiring men det är lätt att följa trådarna i kretskortet på baksidan. Citera
Tord.cmc1 July 21, 2006 Author Report July 21, 2006 Tack för tips Jibe. Bilen är ju nu reggad sedan ett år och vad jag hört var det onödigt att byta till stora km-skalan då bilen importerats för eget bruk. Nu en erfarenhet rikare. Ska titta på losstagning av skalorna och byta till den vita cobrabakgrunden vid tillfälle.Bästa Mustang-hälsnTord cmc1 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.