monika21 July 24, 2006 Report Share July 24, 2006 Hej på er alla i sommar värmen! Jag har ett jätte problem (i allfall för mig) När jag startar bilen går den i gång och efter ca: 5 minuter börjar den rycka och bluddra och man får "motstånd" när man försöker hålla igång den med gasen. Då börjar den rycka och bluddra ännu mer. Sedan blir bilen för varm också och börjar koka lätt. Har provtryck kylaren och fått svar på att det inte är något fel. Fäkten sitter nära kylaren, men jag har ingen kåpa. (Ska byta termostat) Är det någon som har haft liknande problem eller någon som har tips på vad det kan vara? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walter Garherr July 24, 2006 Report Share July 24, 2006 Om du har vanligt tändsystem med brytare och kondensator så prova med att byta kondensator. Om kondensatorn är dålig så brukar det gå tills den blir lite varm sen börjar det spöka.CMC 1119 Walter Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
monika21 July 25, 2006 Author Report Share July 25, 2006 Om du har vanligt tändsystem med brytare och kondensator så prova med att byta kondensator. Om kondensatorn är dålig så brukar det gå tills den blir lite varm sen börjar det spöka.CMC 1119 Walter Tack det ska jag prova. Fler tips?//Monika Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 July 25, 2006 Report Share July 25, 2006 Choken hängt sig Om den gjort det montera bort om du bara kör på sommaren Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts