Jump to content

Recommended Posts

HEJSAN HAR EN 302A MED EN EDELBROCK 4P PÅ

MEN BILEN DRAR 1,7L LANSVÄG D E HELT SJUKT,

HAR HAFT DEN INNE PÅ RULLANDE LANDSVÄG DÄR DOM STÄLLDE TÄNDING OCH SKRUVA LITE PÅ FÖRGASARN.MEN DEN DRAR LIKA MYCKET ÄN!!

VAD GÖRA FINNS D NÅT MAN KAN KIKA PÅ SJÄLV?

ENKEL JUSTERING?

Finns inget enkelt med Mustang! :--

1.7 l/mil kan ju vara rätt beroende på hur motorn är konfigurerad.

Kam, insug, utväxling, turbin ??

Mer normalt för en 302 i standardutförande är ca 1.2 l/mil

En annan grej som är tämligen enkel är om du verkligen mätt rätt?? ;)

Har du miles mätare så blir det gärna galna värden.

Bättre du kör mellan punk A-B som du vet hur långt det är istället för att kolla på trippmätaren.

Dessutom kan någon tidigare ägare ändrat utväxling och då har du snabbt fel på mätaren eller verkar den visa rätt hastighet och i km ?

JA SVÅRT ATT SÄGA. MEND ÄR 3,0 I BAKAXEK´LN VET JAG SEN E DET 351 TOPPAR I. FÖR NÅGRA. SEN KAMMARNA VET JAG INTE VAD DET ÄR

FÖR NÅGRA I.

SEN HAR JAG NÅT RÄTT OVANLIGT INSUG NÅT FORD RACING BLA BLA INSUG SATT D ÄR TRIM MEN FAN 1,7 JAJA D E BARA ATT BLUNDA :D

Du har antagligen som vi andra med de gamla spisarna bara EN kamaxel till din motor.

T.o.m. Motala pöjken Thomas har gått ifrån versaler helt igenom inläggen. Kör gärna med de mer lättlästa gemenerna när du skriver inlägg och inte vill "skrika" hela tiden. :D

Till ditt problem: Hur ser tändstiften ut i färgen efter din landsvägskörning ? Det finns mycket info gratis på nätet om rätt färg, utseende mm. Kanske kan du gå ner något i munstycke på förgasaren. 1.7l/mil på en 302:a låter ju lite i överkant om det nu är landsvägskörning som du säger. Några "goa" accelerationsorgier tar dock styggt på statistiken skall du veta :twisted: Det är lätt att glömma det när man kör entusiatiskt med sin entusiastbil. :)

1,7 är väll bara att axeptera.Jag hade förut en helt orginal renoverad 289a och den ville ha 1,5-1,7 och jag själv tyckte att det var i överkant men som sagt var det är bara att axeptera och njuta av bilåkandet.Min nuvarande 428 drar vid landsvägskörning ca 2,4-2,7 och det är helt klart rätt så mycket när soppan kostar 13kr :shock: Men ännu värre är Cudan jag också har den tar 5l vid lugn körning men oandra sidan så händer det lite när man gasar på vilket det inte gör med en 289a :--

Jo de ska nästan vara vita för perfekt förbränning.

Du behöver nog bestycka om förgasaren.

Det skulle egentligen gjorts när du hade bilen på "rullande landsväg"

Sa dom inget om det?

Du måste veta vilken förgasare du har först.

Troligen nr 1406 eller 1407 (600cfm eller 750cfm)

Har du förgasare 1407 så ska du hellre sälja den och köpa en 1406 som är rätt för din motor.

Har du 1406 så köper du till ett kalibreringskit.

Finns hos Hansen Racing eller Persåkers mfl

edl-1487.jpg

1405 är samma som 1406 fast du har manuel shoke.

Kolla föresten att shoken inte av misstag kan slå igen. Lås fast den

Justera nålarna? Det går inte justera några nålar på Edelbrock.

Man byter nålar, munstycken eller fjädrar när man ska ändra något.

Det enda som går att justera är luftskruvarna.

1405 borde ändå vara rätt bestyckad från fabrik men man kan ju aldrig veta vad tidigare ägare gjort.

Eller vet du om den är orörd?

Jag föreslår du laddar ner Edelbrock manualen och pluggar på.

http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/carbs_acc/pdf/carb_owners_manual.pdf

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...