Jump to content

Vindskydd till 05-06 cabbe?


Mats Håkansson

Recommended Posts

Jag har en sådan som bild och som Ronis beställt.Hur bra som helst.Vilken skillnad att åka utan och med.Känns nästan ingen vind alls.Köpte från samma ställe som Ronis-strax under 2000:- hemma.Kanon.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
fick min igår ska packa upp och montera för vårmönstringen imorgon,,,,

You lycky bastard !

Beställde min för en månad sen. Har ännu inte sett skymten av nån vindstopper...:(:evil:

I dagsläget höjer jag mao ett varningens finger för denna firma...http://www.climairuk.com/

mvh/ Ronis

Ps. Hur funkade installationen och hur verkar funktionen, "CMC-49" ?

Link to comment
Share on other sites

Köpte från samma ställe inga problem tog ca 14 dagar tror jag.

installationen är lite tråkig då man måste borra 2st hål 1 i varje sida, obs använd ej mallen utan mät dig fram till var hålen skall vara stämde inte bra med mallen. men lyckades lösa det.

funktionen är super, känns som taket är uppe, fick fälla ner det någon dag i veckan då det blev för varmt att ha det uppe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter många turer kom äntligen vindskyddet igår. Lätt att montera(två hål på 11mm i inredningen). Kvaliten

verkar riktigt bra och vad jag hann känna på mini-provturen i 90 km/h var den effektiv :D.

Så här långt helt klart värt 2000 kr !

mvh/ Ronis

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Någon synpunkt på denna firma och kvaliten på vindskyddet?

http://www.blocket.se/gavleborg/Vindskydd_Ford_Mustang____05_12__39354564.htm?ca=2&w=3

Hej !

Det är samma stopper som ClimAirUK säljer, eller sålde (dom har visst problem med den tyska tillverkaren/leverantören).

Vindstoppern du refererar till är en tysk stopper. Kvaliten verkar helt ok för det priset. Nackdelen är att man

får ta fram borrmasinen och borra ett par hål i inredningen för att få fast den.

mvh/ Ronis

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ser för jävligt ut. Bättre med lite fladder i håret om du har något kvar...

Då har jag mer problem med mitt eget utseende:p. Tycker inte att det skämmer ett dugg. Med vindskyddet

monterat blir det betydligt trevligare att åka nerkabbat längre sträckor. Den "nercabbade säsongen" blir även betydligt

längre. På ev cruising är det ju bara att fälla ner/ta bort vindskyddet om man nu vill det.

Helt klart det bästa tillbehöret jag köpt !

mvh/ Ronis

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...