August 17, 200618 yr comment_31979 Vet någon kunnig om detta är allt jag behöver för att byta utväxling på min -94GT? (Har en kollega i Texas just nu som kanske hinner handla till mej)Hittar dock inget nytt "Lock" till bakaxel-klumpen hos Latemodel Restoration Supply... nån som hittat? GEARS, 3.73 - 8.8" REAR AXLE M4209F373 86-04 MASTER BEARING KIT, 8.8" YK-F88 PINION NUT M4213Ahttp://www.latemodelrestoration.com/iww ... 1&comp=LRSsamt http://www.latemodelrestoration.com/iww ... 1&comp=LRS
August 17, 200618 yr comment_31980 Köp bara utväxlingen, och detta kit, så har du vad du behöver:http://www.latemodelrestoration.com/iww ... 1&comp=LRSÄr diffen frisk i övrigt? Passa på att köpa det här när du ändå har nån som kan ta hem det till bra pris. Det är nya diskar till diffen, och den blir som ny igen:http://www.latemodelrestoration.com/iww ... 1&comp=LRSmvhjocke
August 17, 200618 yr comment_31981 Förresten, om du menar rear end cover, så har du dem här:http://www.latemodelrestoration.com/pro ... =MCARRIER8
August 21, 200618 yr Author comment_32076 Missade tåget denna runda men kollegan ska snart iväg igen...Behöver man verkligen inte ngn " PINION NUT" ?...
February 19, 200718 yr Author comment_36586 Verkar som jag troligtvis behöver byta drev så att hastighetsmätaren visar rätt när jag byter utväxling till 3:73, men det verkar finnas en uppsjö av plastdrev, nån som vet vad som behövs ?
February 19, 200718 yr comment_36587 http://www.ddperformance.com/speedo_gear_chart.htmOm du vill slippa klydd så har jag ett korrekt FoMoCo drev till T-5 och 3.73 i bakaxeln som du kan få köpa. Tror inte det är till så stor användning för mig längre, kör med 4.88... mvhJocke
February 20, 200718 yr Author comment_36593 Det låter intressant, du kan väl PM'a mej så slipper andra läsa det...
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.