Jump to content

Importera


Storm

Recommended Posts

Hej

jag pluggar pa Princeton University i New Jersey nufortiden. Jag hade tankt att ta med mig en Mustang GT cab hem. jag har lite praktiska fragor bara som ni kanske kan hjalpa mig med.

jag har ratt bra kolla pa hur det funkar nar den val ar i sverige. Men hur funkar det i har i USA?

jag har hort nagot om att man kan slippa betala sales tax nar man skeppar den. vet ni nagot om detta?

Vilket ar det basta/billigaste sattet att frakta en bil fran ostkusten till sverige?

/Marcus

Link to comment
Share on other sites

Hej

jag pluggar pa Princeton University i New Jersey nufortiden. Jag hade tankt att ta med mig en Mustang GT cab hem. jag har lite praktiska fragor bara som ni kanske kan hjalpa mig med.

jag har ratt bra kolla pa hur det funkar nar den val ar i sverige. Men hur funkar det i har i USA?

jag har hort nagot om att man kan slippa betala sales tax nar man skeppar den. vet ni nagot om detta?

Vilket ar det basta/billigaste sattet att frakta en bil fran ostkusten till sverige?

/Marcus

Vet inte hur det funkar med sales tax, men svensk tull (10%) och moms (25%) kan du slippa under vissa förutsättningar om du haft bilen i minst 6 månader.

Bästa sättet att flytta bilen är antagligen att ställa den i egen container. En halvlängdscontainer räcker för bil och då finns det även plats för en mindre mängd kartonger och möbler.

Link to comment
Share on other sites

Hej

jag pluggar pa Princeton University i New Jersey nufortiden. Jag hade tankt att ta med mig en Mustang GT cab hem. jag har lite praktiska fragor bara som ni kanske kan hjalpa mig med.

jag har ratt bra kolla pa hur det funkar nar den val ar i sverige. Men hur funkar det i har i USA?

jag har hort nagot om att man kan slippa betala sales tax nar man skeppar den. vet ni nagot om detta?

Vilket ar det basta/billigaste sattet att frakta en bil fran ostkusten till sverige?

/Marcus