Jump to content

Cab-70 cmc303


JanneJ

Recommended Posts

I början av maj 2006 blev jag för första gången ägare till en amerikansk bil. Att det blev just en mustang var ingen slump. Jag har sedan många år haft en svag punkt för just mustanger och då framförallt årsmodell 65-70. Men nu har även 05-modellen tagit sig in på min topp 10 lista.

Bilen som jag till slut köpte efter att ha varit och tittat på allt ifrån rena oregistrerade vrak ( typ 69 cab med 351 och trummor fram! ) till amerikarenoverade svindyra ( typ 66 fastback med dubbla bakre skärmkanter, den rostiga bara inbankad och en ny svetsad utanpå! ) var en cab-70 med 69:ans front.

Bilen har varit i sverige sedan 1973 och haft en mängd olika ägare den senaste dock i hela 6 år. Bilen var karossmässigt i ett mycket bra bruksskick, ingen rost och förvånansvärt rak i plåten. Lacken däremot är en katastrof, efter att ha kollat noggrant syns det att bilen har varit plåtren vid senaste omlackeringen för sådär 7-8 år sedan men någonting är galet med grundarbetet. Allt släpper, grundfärg, sprutspackel, topplack.

Man kan utan problem skala bort alltihop där det finns sprickor.

Jag bestämde mig för att åka med den risiga lacken över sommaren för att ta det som ett vinterarbete, men vad många kommentarer jag har fått......

Vad som är gjort under sommaren finns på min "blogg" : Äntligen Mustang

Det är alltså en 351w med 2-portare kopplad till en FMX.

Servostyrning, servobromsar och skivor.

El-cab.

Ursprungligen hade bilen AC men pumpen är bortplockad tillsammans med en del andra detaljer.

Här kommer en del bilder innan vinterpysslet tar vid.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hittade några bilder som jag fick mailade till mig från förra ägaren när jag köpte min bil i maj 2006.

Hur jag kunde falla för den är lite av ett mysterium...bruna tärningar i backspegeln...( allvarligt alltså?)

Lägger upp en nyare bild som jämförelse ( stripes inte monterade )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...