Lasse CMC 1263 October 3, 2006 Report October 3, 2006 Hej!Idag bytte jag ljuskontakt på min -67:a då inte instrumentbelysningen gick att öka och minska. (fjädern,eller vad det heter, i kontakten var trasig) Men det fungerar inte att ändra ljusstyrkan med den nya kontakten heller.Vad kan det då vara för fel? Någon som har förslag?MvhLasse Citera
Nenne October 4, 2006 Report October 4, 2006 Om instrumentbelysningen lyser när Du slår på parkeringsljuset men ljustyrkan inte går att reglera, så måste reostaten vara förbikopplad (alternativt kortsluten eller nå't). Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 9, 2006 Report October 9, 2006 Hej.Jag tror som Nenne, att dom tagit ström till instrument-belysning direkt på P-ljusläget. Det borde synas om någon kopplat om, avklippt kabelpå kopplingsplinten som då är inskarvad på direktström. Kopplingsplint eller kontacktstycke som det egentligenheter, den du trycker fast på den nya draströmbrytarenskontackt. Citera
Anders Bild April 22, 2012 Report April 22, 2012 Hej Lasse! Hur f-n får man loss själva knappen på ljuskontakten, på en 65:a, så att man kan dra den bakåt ut ur hålet om du förstår hur jag menar??/ Anders Citera
CMC-49 April 22, 2012 Report April 22, 2012 sitter en liten knapp (2) på brytaren som skall tryckas in när man drar i pinnen. Citera
Anders Bild April 26, 2012 Report April 26, 2012 Stort tack Mats!! Nu kan jag fortsätta att koppla in dimljusen......MvhAnders Citera
Recommended Posts