CurreO November 20, 2006 Report November 20, 2006 När jag kopplar in varvräknaren i min Rally Pac (Ht -66) slår tändningen av. Någon som känner till problemet?Är det kortis i varvräknaren? Kan man renovera själv - eller någon som gör det? Även klockan skulle behöva en översyn. CurreO Citera
Ronnie S November 21, 2006 Report November 21, 2006 Jag har varit med om att varvräknaren kortsluter mot huset på Rally-pac:et. Jag fick ta ur själva varvräknarinstrumentet och sätta på lite eltejp på dom ställen som ligger mot huset. Den bilen var också en 66:a, som jag hade tidigare. Citera
Toni CMC1361 November 21, 2006 Report November 21, 2006 Strömmatningen till tändspolen går via varvräknaren på tidiga Mustanger(!).Så kolla att inte du har glapp eller kortis på de kablarna.Kan ju vara felkopplat eftersom det bland alla kablarna ut från RallyPac'en oxå finns en... just det, jordkabel.(Gissa vem som gjort det misstaget!!!)Lycka till Citera
Recommended Posts