Danzig November 29, 2006 Report November 29, 2006 Tänkte köpa en beggad Van 302:a för att nyttja blocket vid ev. trimning. Har idag ett 302 block från en Mach II:a men är i behov av rulllyftare o insprut därav det ev. valet. Vet någon här skillnaden på en Van-motor och en mustangmotor från 1989? Det sägs att topparna ska flöda bättre!!??.. Låter skumt försig men å andra sidan kommer inte topparna att användas. Van motorn har väl rulllyftare?Tack på förhand Citera
-86GTStang November 29, 2006 Report November 29, 2006 Tänkte köpa en beggad Van 302:a för att nyttja blocket vid ev. trimning. Har idag ett 302 block från en Mach II:a men är i behov av rulllyftare o insprut därav det ev. valet. Vet någon här skillnaden på en Van-motor och en mustangmotor från 1989? Det sägs att topparna ska flöda bättre!!??.. Låter skumt försig men å andra sidan kommer inte topparna att användas. Van motorn har väl rulllyftare?Tack på förhand ... En blokk fra -89, 5.0 Truck/ Van motor, er en "tall block casting" , dvs klar for rullekam og løftere, som i Mustangmotoren. MEN, de er bygd orginalt med flat tapped , non roller cam t.o.m. -91. Blokk nummeret på den sterkeste standard blokken,H.O Mustang etc, er E6SE-6010-DC ( nummeret står mellom bakkant av innsugsmanefoil og bellhausing.) Ikke HO versjoner -86 til 92, bruker "conventional cast alu pistons", ikke "forged pistons",slik som i Mustang etc. Toppene som brukes til HO motoren er , E7TE-6049-PA, eller E5TE-6049-PA. Van, personbil og enkelte pick up biler bruker E6AE topper og E7TE.Sjekk casting nummeret, og skal du trimme litt, hold deg til Mustang HO blokken. Citera
loop December 30, 2006 Report December 30, 2006 På min 5.0 -89 Van motor så är det E7TE toppar och det är väl de bättre topparna? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.