Ahlebrand November 30, 2006 Report November 30, 2006 Hej!Jag vill få lite fart på min Cleveland-maskin, har ni några bra tips?Mvh/Alex Citera
Tommyax November 30, 2006 Report November 30, 2006 Hej.Byt utväxling i bakaxeln,,,,''mvh Tommy Citera
Monshine November 30, 2006 Report November 30, 2006 Ett kambyte piggar alltid upp satsa på en mild kamom allt annat är orginal. Citera
Ahlebrand November 30, 2006 Author Report November 30, 2006 Ok, ska kolla på det! Kom med lite mer tips om ni har. Citera
Ahlebrand November 30, 2006 Author Report November 30, 2006 Någon som vet ungifär vad det kostar att göra en hel renovering så som motorn är idag dvs. orginal? Citera
Andrew December 1, 2006 Report December 1, 2006 Annars har jag en potent 351cl 4v tillsalu med mustang headdersaccel tändning,holley 780vac,riktiga grejor i motorn går som ett skollat troll.obs finns inte många äkta 4v motorer.motorn byggd av erkänd motorbyggare i örebro.mvhAndrewtelnr 08-50030418 Citera
NiklasW December 1, 2006 Report December 1, 2006 Har du en original 351C-2V så tjänar du många hästar på att byta till ett 4-portsinsug passande 2V-topparna.När jag renoverade min Cleveland 2V så slängde jag på ett Edelbrock Performer och en Holley 600 vakuum. Den fick även en lite vassare kam, men ändå rätt mild.Länk till insuget jag köpte: http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuDet blev helt klart en roligare motor Citera
Ahlebrand December 1, 2006 Author Report December 1, 2006 Har du en original 351C-2V så tjänar du många hästar på att byta till ett 4-portsinsug passande 2V-topparna.När jag renoverade min Cleveland 2V så slängde jag på ett Edelbrock Performer och en Holley 600 vakuum. Den fick även en lite vassare kam, men ändå rätt mild.Länk till insuget jag köpte: http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuDet blev helt klart en roligare motor Det låter ju som en bra idé, då jag inte är van att ställa in förgasare så funderar jag på vem som kan göra det och samtidigt byta kam i gbg området? Citera
Recommended Posts