Ahlebrand December 13, 2006 Report December 13, 2006 Hej!Jag skulle behöva höja upp dörrarna på min mach1 -73.Någon som har erfarenhet om hur man gör detta på bästa sett?Dom hänger ca 1/2 - 1 cmMvhAlex Citera
NiklasW December 13, 2006 Report December 13, 2006 Att de hänger beror väl antagligen på att gångjärnen blivit slitna.Det är pinnen som som brukar ge sig. Finns att köpa nya hos alla som säljer mustanggrejor. Citera
Leffe N cmc712 December 13, 2006 Report December 13, 2006 För att justera dörrarna så får du lossa gångjärnen i dörren eller i karossen beroende på åt vilket håll du ska justera. Citera
Fredde77 December 14, 2006 Report December 14, 2006 Hej,Justerade mina dörrar för ett par år sedan ."Fuskade" genom att lossa gångjärnen och sedan schimsa med brickor. Fungerade perfekt. De hängde ungefär en 1/2 cm./Fredde Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 28, 2006 Report December 28, 2006 Hej Fredde.Hur schimsade du då, från det ena till det andra , hurgår det med resten , anledning till fråga nr1 vill fuska, fråga nr2, det var länge sedan vi fick veta. Citera
coke89 December 29, 2006 Report December 29, 2006 hängde på mina dörrar idag och igår, det är inte så jobbigt om man är två, bara finjustera lite och kolla, tog ca: 1-2 timmar per dörr.fixade gångärnen förra veckan och det är ju inte själva pinnen som ger efter utan mässingsbussningarna, så jag skulle rekomendera att köpa ett par nya bussningar och byta ut..hoppas det går bra Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 29, 2006 Report December 29, 2006 Hej coke89Det är nog fler än jag som är nyfikna på din Mustang, har du lagt ut några bilder, vi vill se mer. Jo jag vet att man skall byta sprintar, har dessa på hyllan, har bytt sprintar några gånger, tänker inte fördjupa mig i detta en gång till, det är dessutom högerdörren som hänger vilketär ovanligt men det är väll många som har velat åka med underåren kan jag tänka, kanske en riktig raggarbil. Det där med sprintar förresten, för att det skall bli optimaltså bör man montera ner framskärm så att justeringen blirrätt i alla kanter, många har fel linjer i överkant och försökeratt justera bort detta med att flytta dörrutorna vilket oftastinte går om dörren sitter fel. När Mustangen byggdes så även andra märken, monterasalltid dörrar före framskärmar, detta för att dörren skall hamnapå rätt plats i insteg, framskärmen styrs sedan mot dörr föratt få rätt dörrspringa. Dörrspringa är det nog många som säger, den passar ju intenågonstans, jo den gjorde det och också ganska bra när bilenvar ny, men efter 30-40 år så är det si o så med det också. Citera
coke89 December 30, 2006 Report December 30, 2006 har en tråd i bildforumet under 69-70vet inte riktigt om bilderna funkar för er, de var någon som nämnde något om att de inte syntes förut, är du riktigt sugen kan du ju alltid dra en repa förbi, vi bor ju inte så långt ifrån varandra Citera
Recommended Posts