Husse December 16, 2006 Report December 16, 2006 Har en -89 buss motor som jag skall till och renovera innan turbo konvertering, nu undrar jag om någon vet vad för typ av kolvar, stakar, kamdrivning, toppar och ventiler (storlek) det sitter i en sån.Vore bra att veta innan jag river så att jag kan börja leta de delar som behövs.Måste ha bilen körbar tills det är dags, pga. utrymmes skäl.Kommer att bygga/svetsa om mitt VJ insug för spridare och bygga ett nytt plenum för spjällhuset, som sedan kommer att bultas på i stället för en förgasare.Kommer sedan att styra "sprutet" med MSnS I V3,0 och använda två Volvo T5R turbo agg.Då jag vill hålla kompet på ca. 9-9,5kg så är det för mig viktigt att veta vad som "döljer sig" i mitt block.Tack på förhand och GOD (H)jul och gott nytt år.MVH/Husse Citera
olf_ironpower December 17, 2006 Report December 17, 2006 Är det en Ho motor, isf är det hydraulisk rullkam, smidda stakar och Hypereutectic kolvar, rödmarkering på varvet vid 5900, bra motor att bygga på men blocken brukar dela sig efter 600 överladdade hästar Citera
Husse December 17, 2006 Author Report December 17, 2006 Är nog ingen HO motor i en buss, är på 187hk original med kat, luftpump och ett smalt "ytte pytte" avgas system. Citera
fredde_7996 December 29, 2006 Report December 29, 2006 jag har en sån motor hemma allt skall vara samma förutom kolvarna vet inte vad som skiljer men ringar till dem kolvarna kostar 1800 kr det enda problemet jag stött på. kolvarna har 4 cc förbränningsrum Citera
Laslo December 31, 2006 Report December 31, 2006 Är inte insugsgrenrören längre (högre) på en van/pick-up också? Citera
Recommended Posts