J-E Christiansson December 18, 2006 Report December 18, 2006 Vilken diameter har en oslipad vevaxel där vevstaken är lagrad? Citera
J-E Christiansson December 19, 2006 Author Report December 19, 2006 Fågan avser vevaxeln på en 302 motor-71 Citera
Radioman January 4, 2007 Report January 4, 2007 2,123" på vev, 2,248" på ramToleranserna på en orginalmotor är ju av vikt eller ..... Skall du renovera ? Skaffa en riktig manual. Jag menar, är du inne på att renovera i någon form så frågar du inte ens efter ett mått på en vevaxel. Du skaffar rätt information på alltihop genom t.ex. en riktig manual. Mustangmotorer är ju det enklaste som finns med de billiga manualer som finns tillgängliga.Har jag missat något? Har du frågor på vevens mått måste det vara mer saker involverade Citera
svo January 5, 2007 Report January 5, 2007 2,123" på vev, 2,248" på ramToleranserna på en orginalmotor är ju av vikt eller ..... Skall du renovera ? Skaffa en riktig manual. Jag menar, är du inne på att renovera i någon form så frågar du inte ens efter ett mått på en vevaxel. Du skaffar rätt information på alltihop genom t.ex. en riktig manual. Mustangmotorer är ju det enklaste som finns med de billiga manualer som finns tillgängliga.Har jag missat något? Har du frågor på vevens mått måste det vara mer saker involverade Så det var fel av mig att svara då? Citera
Radioman January 5, 2007 Report January 5, 2007 Nej nej, det där blev ju fel Det var ju till J-E Christiansson det var ämnat. Jag ber om ursäkt.Å andra sidan, måtten är säkert riktiga men duger inte till något om man inte vet toleranserna, eller hur ?Men var är J-E Christiansson någonstans ? Har han mätt sin vevaxel? Citera
Recommended Posts